Boek over magie of een cultuur, leestips?

Hee meiden,

Voor school moet ik een boekverslag maken over een boek met het onderwerp magie of een andere cultuur (leesboek geen informatieboek)
Nou dacht ik, ik doe gewoon twilight of Fallen of zoiets, maar het boek moet nederlandstalig zijn…Ik heb op allerlei site’s gezocht en op de bibliootheeksite, maar ik kan niks vinden wat ook nog 's leuk is.
Dus mijn vraag is: Heeft iemand nog een leuke titel of een site waar ik op kan zoeken?

Hartstikke Bedankt alvast!

O, en btw. ik zit in 2 Vwo :stuck_out_tongue:

Upje

Misschien een idee om op bol.com te kijken? Ik weet niks…

Stille Kracht misschien?
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_stille_kracht

Dankje, ik ga ernaar kijken! Iemand nog iets?

Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar het sluit wel aan met wat je ongeveer zoekt.

Je kunt een boek van Kadar Abdolah lezen, die gaan over een andere cultuur. Waarschijnlijk mag je die wel lezen.

Bedankt voor de tips, ik denk dat ik maar richting de bieb ga zo :stuck_out_tongue:

Louis Couperus is echt te moeilijk voor 2VWO… tenzij je heel graag leest en geen problemen hebt met ouder Nederlands en lange, moeilijke zinnen.
Kader Abdolah is ook niet erg makkelijk voor 2VWO, staat op de VWO-literatuurlijst op niveau 4 van de 6, maar is denk ik wel te doen omdat hij niet zulke ingewikkelde zinnen gebruikt. Het verhaal is wel vrij ingewikkeld.
Misschien is ‘De amulet’ van Simone van der Vlugt iets? Dat gaat over heksen in de Middeleeuwen.

^Uhm, eerlijk gezegd vind ik dat zelf ook wel leuker, denk ik…K ga zo, maar naar alle boeken kijken XD

Weet iemand trouwens nog een boek over eerwraak of iets in die richting? dat lijkt me wel leuk ook, maar het enige boek wat ik daarover heb gelezen is van Helen Vreeswijk, maar dat gaat de halve klas doen… :stuck_out_tongue:

Gone-Michael Grant

Leuk, maar het moet een van een Nederlandstalige auteur zijn :frowning_face:

Bedoel je cultuur, als in gebruiken , godsdienst,…?
Los van Tom Naegels. Dat gaat over een journalist die verliefd wordt op een meisje die een inburgeringscursus doet. Het hoofdthema is racisme en Tom Naegels is heel grappig. Het is ook verfilmd, als je geen zin hebt om te lezen :grin:

Ik denk dat je met die titel wel gaat scoren. Hij is één van de belangrijkste Nederlandstalige schrijvers van het moment.