Boek opleuken

Heey!

Ik heb een boek voor school moeten kopen (de kaft is heel lelijk groen en effen), en ik wil hem graag opleuken!

Maar ik ben eigenlijk een beetje inspiratie loos.
Heeft iemand leuke ideetjes?
(geen kraaltjes ofzo, want dan kan ik hem niet meer mee naar school nemen :wink:)

Het boek heeft een harde kaft, en is van een soort stofje
zoiets:

http://www.nooitmeerkaften.nl/images/assortiment/assortiment1_web.jpg

Alle ideetjes zijn welkom!

××

Voor tekenen zeker? Ik had op de middelbare school namelijk ook zo’n boek :slightly_smiling_face: Ik heb toen met acrylverf op de voorkant mijn naam gezet en hem met verf mooi versierd. Weet niet of de verf op je stofje blijft zitten, maar bij mij lukte het iig wel!

wij noemen die dingen altijd Dummy’s :’) als t tenminst t zelfde is: leeg boek waar je je verslag enzow in moet bij houden.
Maarreeh, als t idd voor kunst is, zou ik t gewoon volplakken/tekenen met dingen die bij jou passen. :slightly_smiling_face:

Zelf heb ik alleen mijn naam er opgeverfd en op de achterkant nog een soort patroontje. [maar onze is lekker zwart :stuck_out_tongue_closed_eyes: ]

@DragONfly: Ze heten ook Dummy’s ^^
-----

Als je de kaft lelijk vind, waarom schilder je er dan niet in een andere kleur overheen? Of je zou m kunnen kaften met vrolijk kaft/kadopapier (wel aan de
kaft vastplakken dan, anders slijt het heel hard, en daarna van dat plastic plak-
kaftspul eroverheen doen…) of een leuk stofje dat je erop plakt met lijm.
En daar overheen kun je later ook weer dingen schrijven of schilderen etc. ^^

Kaften
Net zoals in een stijlboek alles volplakken met mode/beautyplaatjes
Of gewoon andere plaatjes

ik heb er ook een ik heb er stoffen bloemen op van zo’n hawai ketting

Plak heb vol met tekstjes die je leuk vind.
Of ga erop tekenen met watervaste stiften.
Plak het vol met iets… -zoals bliklipjes of met van die dopjes van bier,cola,sinas enz.-
Plak er van die harige stofjes op, heb je nog iets om op te slapen in de les! :wink:
Zoek een patroon op wat je erop maakt met verf.
Plak er je lievelings ding op.
Hoop dat je genoeg hebt!
XXX.

ja het is inderdaad een dummy :wink:

Ik zat zelf te denken aan servetten erop plakken (Wat je ook bij van die dakpannen hebt)
of verven en dan met tegellijm zo bloemetjes erop maken ofzo. (dat het er zo opligt)
maar ik ben bang dat dit eraf gaat ._. omdat ik hem toch iedere dag in m’n tas stop.

Hé ik heb daar laatst nog een topic over aangemaakt (op een ander forum, that is). Ik ga de mijne wit verven en dan een illustratie van Laura Laine erop tekenen.

Oja maar het is wel irritant dat als je dat boek schildert, de kaft gaat krullen. Is bij mij nu ook. Maar ik heb er nu een doos opgelegd, en anders moet je hem onderaan in je kluisje leggen.

Oh, en ik weet niet of je van plan was ze te föhnen om ze sneller droog te maken; Niet doen! daar komen vreemde bellen en bobbels van op je boek!

Maak platte leuke figuurtjes van Fimo, en plak ze erop :drooling_face:
En dan helemaal vol natuurlijk XD

Ik zou het wel met verf doen want Fimo,papier,servetten gaan er heel snel vanaf :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik teken er altijd automatisch poppetjes enzo op, en schrijven en kladderen enzo, maar dat wordt echt lelijk XD
sorry, hier heb je echt helemaal niets aan…

Upp ;]

AHA! Vandaar… x]