Ik ben nu bezig met een boek maken, het is een beetje een Jeugd Thriller
Ik wou graag jullie mening weten en of iemand ook weet waar en hoe je het kan uitgeven,
Hier laat i jullie vast een stukje lezen :
Gaat over:
Mauro, Tim en Leanne zijn een hecht vriendengroepje maar ook een serieus vriendengroepje in tegendeel tegen andere van hun klas en hebben zo toch veel lol. Maar als het vriendengroepje op een dag na het nablijven op school naar huis willen gaan met zijn drieën, zien ze opeens een gedaante voorbij flitsen. Dit vinden ze erg raar omdat het te snel en te geluidloos voor een mens ging en besluiten op een dag om s’avonds na schooltijd de dag van de Vakantie op onderzoek uit te gaan, dit wordt tevens niet zo makkelijk omdat Leanne kort daarvoor haar gevoelens voor de knappe Mauro uit het vriendengroepje heeft ontdekt.
Hoofdstuk 1:
‘OPSCHIETEN!’ Roept Leanne’s moeder naar boven. ‘Jahaaah, ik kom eraan Mam!’ Roept Leanne geïrriteerd terug. ‘Was ik nou maar niet zo laat naar bed gegaan!’ Zegt Leanne spijtig tegen zichzelf.
5 Minuten later komt Leanne aangekleed en met nog half nat haar naar beneden gerend en pakt een broodje.
‘Hé, moet je niet wat meer eten?’ vraagt Leanne’s moeder bezorgt.
‘Neeeehh, daar heb ik nu geen tijd voor!’ Zegt Leanne fel tegen haar moeder. ‘Maar maak je dan nog wel even wat brood voor tussen de middag lieve schat, anders heb je voor op school helemaal niks.’ ‘Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je tijdens de les honger krijgt toch?’ ‘Arghhh maham, kan je nou ook is een keertje niet praten alsjeblieft, ik heb nogal haast, of kan je dat niet zien ofzo?!’
‘Okee, ik snap het wel hoor schat ehh weet je wat pak jij je spullen vast en doe je schoenen en je jas vast aan dan maak ik nog een paar broodjes voor je’
‘Okee’ Zegt Leanne en ze doet haar schoenen en jas aan, en terwijl haar Moeder de broodjes in een Brood trommel doet, pakt Leanne haar Tas in. Trekt de broodtrommel uit haar moeders handen er propt hem in haar tas, Leanne kijkt of ze alles heeft. ‘SHIT!’ ‘Waar is mijn Wiskunde boek nou weer!’ Schreeuwt Leanne, op een boze maar een toch ook verbaaste manier.
‘Kijk is onder de bank schat,’ Zegt de vader van Leanne, die rustig van
de trap loopt met zijn das en schoenen in zijn handen vastgeklemd.
Leanne kijkt onder de bank, en ja hoor daar ziet ze haar boek liggen.
‘YES! Super bedankt Pap, I Loveee You,’ Zegt ze en geeft haar Vader snel een kus. ‘Jij ook bedankt Mam’ roept Leanne terwijl ze haar schoenen en jas aandoet en ze rent vervolgens naar buiten. Want als Leanne niet te laat wil komen moet ze flink door fietsen.
‘En waar was jij,’ Vraagt Mauro als Leanne op school aankomt. ‘Ik en Tim waren op je aan het wachten bij de Ikea, weet je wel of was je ons weer eens even vergeten?’ ‘Ten eerste het is Tim en Ik, niet Ik en Tim e…’ ‘O ga je nu ook nog een even voor “Mevrouw ik ben de slimste” spelen?’ ‘Mag ik niet even uitpraten,’ vraagt Leanne op een kalme toon.’ ‘Ga je gang’ zegt Tim die nu ook pas wat voor het eerst zegt sinds hun gesprek in de Hal. ‘Okee, dank je,’ zegt Leanne en gaat snel verder ‘Ik had me verslapen, sorry,’ zegt ze terwijl ze naar beneden kijkt. Ze schaamde zich best wel want Leanne kwam nooit te
laat. Ze was wel blij dat ze nog net niet een briefje hoefde te halen
‘Okee’ zeggen Mauro en Tim in koor als antwoord op Leanne’s
verontschuldiging. Het eerste uur hadden ze aardrijskunde. Leanne
verveelde zich dood, en Tim zit half te slapen. Leanne zit er stiekem
om te lachen. Ze schrikt op uit haar gedachten als ze haar naam hoort. ‘Ja Leanne, en wat is het antwoord?’ ‘uuuuuhhh!’ Stamelt Leanne Tim fluistert het antwoord, alleen hoort Leanne het niet. Tim fluistert het nog eens, maar dit keer iets te hard, waardoor de Docent hem kon hem horen, ja Tim zeg het maar. ‘Uuhh, dat is… Dat komt door dat uhhhm, door dat de zon boven de aarde staat?! Daarom is het daar heel warm.’ Iedereen in de klas begint hard te lachen en Tim voelt dat hij rood wordt. Leanne zit zacht mee te lachen. ‘Stilte!’ roept de leraar boos. ‘Tim, dat is niet het juiste antwoord.’ En ja hoor daar gaat de bel gelukkig, op naar Frans dan maar. Leanne heeft heel veel zin in Frans. Dat komt gewoon omdat ze erg goed is in Frans. Tim loopt met een rood hoofd het klaslokaal in. Hij gaat naast Leanne zitten, hij voelt de ogen op zijn rug branden. Dit uur heeft hij geen zin om na te denken dus hij zal voortaan maar gewoon zijn mond houden als hij de buurt niet krijgt. Het uur gaat erg snel voorbij en Tim en Leanne zijn blij als het pauze is. Nog 1 uurtje dan zijn ze uit. Als ze naar de kluisjes lopen zien ze dat Mauro al op hun staat te wachten. ‘Heey’ Zeggen Leanne en Tim vrolijk tegen elkaar terwijl ze tegen de kluisjes aan gaan zitten. ‘En hoe was de les bij jullie?’ Vraagt Mauro vrolijk terwijl hij zijn brood uit zijn tas pakt en rustig een hap van zijn brood neemt. Leanne en Tim reageren niet uit schaamte, maar ze kijken met een rood aangelopen hoofd een beetje naar hun brood. ‘Wat is er nu weer?’ Vraagt Mauro licht geïrriteerd. Leanne begint spontaan te lachen en kijkt naar Tim. Eigenlijk is hij best leuk! Leanne wil net iets zeggen tot er ‘Heey,’ klinkt door de hele gang, daar komt Linda aan lopen. Linda is bij Leanne en Tim in de klas gekomen toen ze thuis weg is gelopen en toen bij haar oom en tante ging wonen, nu hebben ze veel lol samen. Linda merkt meteen dat er iets met Leanne en Tim is. ´Negeer sessie…?!,´ zegt Linda geïrriteerd na een paar minuten stilte. ´Sorry,´zeggen Mauro, Tim en Leanne in koor, terwijl ze toch wel wat moeten lachen. ‘Waarom lachen jullie nou weer?’ Vraagt Linda geïrriteerd, wat beledigd en met een boos hoofd terwijl ze haar armen over elkaar slaat. Als reactie kijken Leanne, Tim en Mauro opeens heel serieus en zelfs wat geschrokken. ‘We lachten niet om jou hoor!’ Zegt Leanne wat zachtjes om zichzelf in de verdedeging te schieten. ‘Okee, dan is het uuh goed?!’ Linda zakt neer tegen de kluisjes aan terwijl ze probeert te glimlachen wat nogal mislukt. ‘So,
whats up?’ Vraagt Mauro chill aan Linda. Linda krijgt een rood hoofd
en de tranen beginnen te branden in haar ogen en in een mum van tijd voelt ze de koude tranen langszaam over haar wangen rollen. Ze voelt dat haar onderlip en kin hevig beginnen te trillen.
‘Ik, ik heb een geheim, nou ja mijn ouders hebben een geheim en ik mag het aan niemand vertellen. Zelfs niet aan jullie!’ Snikt Linda. Leanne, Mauro en Tim kijken verbaasd naar Linda. ‘Wat voor geheim zou ze niet mogen vertellen?!’ denkt Leanne hardop. ‘Ja, dat mag ik dus niet vertellen!’
Linda zegt het wat schreeuwerig terwijl ze haar handen in de lucht gooit uit wanhoop. Ze wilde het maar graag genoeg vertellen maarja het mag gewoon niet want ze heeft het beloofd aan haar ouders, en beloftes moet je nakomen, toch?!
‘Maar misschien ga ik dus verhuizen!’
Zegt Linda zacht terwijl ze naar de grond kijkt en haar armen omzichzelf heen slaat, alsof ze zich moet beschermen voor een groep die haar probeert aan te vallen.
Leanne springt verschrikt en boos overeind.
‘Nee, dat kunnen je ouders niet maken!’ Schreeuwt Leanne boos.
‘Hallo, iets stiller mag ook wel hoor iedereen kijkt naar ons’ Sist Mauro zacht maar geïrriteerd naar Leanne, terwijl hij wijst naar de kinderen die geschrokken en verbaasd naar het groepje kijken.
‘Laten we inderdaad aardig en rustig blijven?’ Tim legt de nadruk op aardig. ‘Graag!’ Leanne kijkt boos naar Mauro en slaat haar armen over elkaar heen. Nu komt Sandra er ook aangelopen ‘Wat is hier allemaal aan de hand, ik kon jullie een de overkant van de gang nog horen!’ Zegt ze verschrikt. ‘Dat gezeik kan er ook nog wel bij!’ fluistert Leanne maar iets te hard. ‘Ik weet dat je me niet aardig vindt maar je kan het toch zeggen. Je schreeuwde keihard!’ antwoord Sandra een beetje overstuur. Leanne en Linda kijken elkaar aan. Dan klinkt de bel tring tring trrrriinnggg ‘Ik kom hier nog op terug,’ roept Sandra wat bitchie. Als de les is begonnen merkt Leanne dat Sandra met haar ‘‘roddelclubje’’ naar Linda, Tim en haar zitten te kijken en te wijzen, dan barsten ze in lachen uit. De hele klas kijkt nu naar het “roddelclubje”. ‘Sandra vertel, wat is er zo grappig?’ ‘N-niks hoor mevrouw.’ stotterd Sandra met een rood hoofd van de schaamte. Mw van de Baan kijkt boos richting het roddelclubje klapt even in haar handen en zegt wat geïrriteerd ‘Kunnen we misschien
weer verder met Nederlands dames en heren?’ De klas zucht diep
want wie wil er nou werken aan het saaie Nederlands? Leanne kijkt met een rood maar toch een gemeen hoofd naar Sandra en richt zich daarna weer op haar boek. Soms vroeg Leanne zich echt af of Sandra nu wel een vriendin was of niet, want soms kon ze echt heel aardig en zo zijn maar ze kon ook zoals nu zijn gewoon puur gemeen dus. ‘Is Sandra eigenlijk een vriendin van ons?’
‘Nee, nee ik denk het niet’ Zegt Tim nadenkend ‘Hoezo?’
‘O, nee niks gewoon’ Leanne focust zich vervolgens weer op haar werk dat voor haar op de tafel ligt. Aan Mauro en Tim heeft ze dus ook niks.