boek bespuiten met parfum!??

ik lees heel veel uit de bibliotheek maar ik bespuit alle blz altijd met parfum omdat ik het altijd vies vindt, en maak het ook soortvan schoon met doekjes omdat ik het echt vies vindt want je weet nooit wie aan die boeken heeft gezeten… maar mijn moeder vindt het echt stom dat ik dat doe zijn er meer mensen die dit doen?

Nee, ik doe dat niet nee.

Ik denk dat de boeken alleen maar viezer worden van parfum. Plus dat het zonde is van de parfum :stuck_out_tongue:

Parfum maakt die boeken er echt niet schoner op…

ik snap dat je ze even wil afnemen met een doekje, maar parfum op boeken spuiten vind ik erg raar.

Ik vind het overdreven

nee, dat doe ik niet nee…
alleen al de gedachte dat de parfum de letters uit laat lopen houdt me tegen

Daar worden ze echt niet hygiënischer mee

Parfum maakt niks schoner hoor :’).
Maar nee dat doe ik niet, ik vind boeken niet vies of wat dan ook.
Mn ex-vriend leende nooit boeken uit de bieb omdat hij dat ‘vies’ vond. Dus je bent niet de enige.

Beetje raar ja. Smetvrees is ook echt nergens voor nodig. Er zullen vast veel bacteriën aan die boeken zitten, maar je hebt als alles goed is een prima afweersysteem en je kan heus wel ergens tegen. Ik reis elke dag met de trein, en ga zelfs daar als ik naar de wc ga gewoon zitten op de bril ipv dat rare gezweef boven de bril, ik raak overal alle deurklinken aan met mn blote handen waarna ik probleemloos een zakje chips eet en het zout van mijn handen lik. En ik ben nog nooit zo weinig ziek geweest. Niks aan de hand.

Wat een aanstellerij :") Ooit nagedacht over alle deurklinken, tafels en stoelen die je iedere dag aanraakt?

Neee ik denk er geen eens bij na. Want als je nadenkt over de boeken in de bib dan kun je over alles na gaan denken wat “vies” is. Stoelen in de trein, leuningen op de trap bij bv school, toetsenborden bij je op school op de computer, klinken van deuren en zo kun je een eeuwigheid door gaan (;

Oh lekker en dan stinkt dat boek daarna helemaal naar parfum zeker. Er zijn mensen die niet tegen parfumlucht kunnen he, lekker sociaal enzo.

Die boeken worden er echt niet beter op door ze met parfum te bespuiten, hou het dan bij afnemen met een doekje.

Ipv alle bladzijdes verder te verpesten van zo’n boek met jouw parfum zou ik gewoon handschoentjes dragen als je het echt zo vies vindt. Denk dat dat voor jou ook scheelt.

Haha, wat een afknapper, zeker bij jongens :wink:

Ja, klopt… Ik vond het zo verschrikkelijk mietjes-achtig :’). Dus zijn moeder kocht alle boeken nieuw voor hem, ze hebben toch genoeg geld. Vond dat heel irritant altijd haha.

In parfum zit alcohol en andere chemicaliën die boeken kunnen beschadigen. Waarom zou je ze opzettelijk gaan beschadigen? En daarbij kunnen mensen die het boek hierna lezen wel een reactie krijgen op al die parfum