Bodypump

Hi!
Ik heb een tijdje bodypump gedaan maar vind het altijd lastig om het dan lang vol te houden (in de zin van er naar toe blijven gaan).
Ik heb altijd van die periodes dat ik denk van, yes! nu ga ik er weer 200% voor en ik ga gezond eten etc. en dat lukt me meestal ook wel even, en dan haak ik weer af.
Zijn er mensen die hier misschien tips voor hebben? Of meiden die ook aan bodypump doen, die me kunnen vertellen hoe snel je resultaten boekt en hoe vaak je daarvoor in de week erheen moet gaan bijv.
Voor de duidelijkheid: heeft iemand tips om het vol te houden en wie heeft ervaring met bodypump?
Ik probeer goed op mijn voeding te letten want ik wil nu echt een keer een strak lichaam.

misschien dat je telkens te hard van stapel loopt? als je te veel in één keer wil, ga je dat natuurlijk maar voor eventjes vol houden voordat je er weer klaar mee bent. ik denk dat je er eens een keertje niet 200% voor moet gaan, maar bijvoorbeeld maar 50%. je kunt niet van de ene op de andere dag al je gewoontes veranderen, je kunt veel beter langzaam steeds meer in de goede gewoontes groeien.

hm ja, misschien heb je inderdaad wel gelijk! Ik stop altijd meteen met ongezonde dingen eten, ik maak hele sportschema’s waar ik me uiteindelijk niet aan houd en ik me schuldig voel. En dan haak ik eigenlijk af…

Ik vraag me ook altijd af ik hoeverre je nog ‘ongezond’ kan eten als je je lichaam strak wilt hebben. Ik ben denk ik veel te streng voor mezelf, wat ook weer leidt tot honger (=vreetbuien = schuldgevoel = afhaken). Ik wil er dan helemaal voor gaan, en niet maar half ofzo. LASTIG.

Dat je zo nu en dan maar een periode naar bodypump gaat, is niet zo raar hoor. Want het moet wel uitdagend blijven en dat is het niet. Wissel het dan af met een bootcamp of eigen training waardoor bodypump soms als extraatje kan gelden.

Ik volg ook bodypump lessen (2x in de week) maar wissel dat ook af met andere groepslessen. Zoals kraplapje ook zegt, blijft het leuker en uitdagender als je afwisseling hebt!

Misschien helpt het om een vriend(in) mee te nemen. Zo heb je toch meer motivatie om te gaan en is het ook leuker!

Inderdaad, hier herken ik mezelf ook in. Dan ga ik weer een tijdje fanatiek en dan weer een hele poos niet. Het is niet zo erg volgens mij hoor, want de oefeningen blijven vaak min of meer hetzelfde en het wisselt om de drie maanden, dus het is niet gek dat je dan weer even afhaakt.