Body Worlds

Hee iedereen!

Momenteel is er in Rotterdam een tentoonstelling die ‘Body Worlds’ heet. Ik weet niet of iemand het nog weet, maar een tijdje geleden was er een programma op de tv, ‘Anatomie voor beginners’. Daarin ging de Duitse anatoom Gunther von Hagens lichamen ontleden. Hij heeft ook een techniek ontwikkeld waarmee je lichamen kunt conserveren. Dit heet plastinatie, weefselvocht wordt vervangen door bijv. siliconenrubber waardoor het lichaam intact blijft.
http://www.bodyworlds.com/nl/rotterdam/plastinatie.html

Tijdens de tentoonstelling kun je geplastineerde lichamen - van echte mensen dus - en preparaten van bijv. organen (longen, nieren, hersenen) zien. Echt heel vet! Je kunt bijvoorbeeld de binnenkant van je hoofd zien, je zenuwstelsel, een lever die bijvoorbeeld is aangetast door alcohol, longen die zijn aangetast door roken en hersenen die zijn aangetast door een tumor of een beroerte.

Ik ben er gisteren geweest en je kunt er serieus alles zien, van siamese tweelingen tot lichamen die sex hebben. Moest eerst wel een beetje wennen aan het feit dat het allemaal echte mensen zijn geweest… Vooral bij een hoofd van een man die doormidden was, zijn gezicht was nog herkenbaar!

Zouden jullie hiernaartoe willen/durven gaan?

Eh, ik zou niet de behoefte hebben om daar naar toe te gaan, niet echt mijn ding. :’)

zoiets was ooit ook bij de beurs van berlage ofzo.

Ik zou er nu zo niet heen gaan, als iemand het zou vragen heel misschien. Zou me er wel even op voor moeten bereiden…

geloof niet dat ik op dit soort dingen zit te wachten, haha

maar leuk voor de mensen die er wel in geïnteresseerd zijn :slightly_smiling_face:

Lijkt me awesomeee :3
Ook al gruwel ik van bloed en dode mensen, dit lijkt me toch wel erg interessant

mijn tante gaat er morgen heen ;p

Mm, als het in de buurt was zou ik het misschien willen zien, maar ik ga er niet speciaal voor rijden.

Haha, ik ben ook nogal een schijterd, maar op de een of andere manier was het niet echt eng daar. Het is allemaal nogal klinisch en natuurlijk is er nergens bloed. :’) Je moet er alleen wel een beetje nuchter naar kijken.

Lijkt me heel interessant!
Het is alleen jammer genoeg best prijzig zag ik.

Ik heb een deal gemaakt met mama, we gaan s’ochtend samen naar body worlds, omdat zij dat leuk vind en daarna naar de primark! :grinning:

Dat lijkt me serieus heel vet ;o

Oh wauw! Ik wil zijn werk al langer eens bekijken, dus ik ga daar bigtime heen! :grin:

Online bestellen of gewoon aan de kassa. (;

Ik vond juist van niet. Als je onder de 18 bent is het maar E12,- en als je student bent E14,-. (: