Body Worlds: Jouw mening?

Body Worlds is dus een tentoonstelling waarin ze echte, menselijke, geconserveerde lijken voor het grote publiek ter beschikking stellen. Deze lijken zijn afkomstig van mensen die er toestemming voor hebben gegeven! De lichamen kunnen zo bewaard worden door de nieuwe techniek ‘plastination’. Door deze techniek worden de lichaamssappen vervangen door plastic vloeistoffen waardoor je praktisch alles met een lijk kan doen en het ook voor een lange tijd bewaard kan blijven. Deze techniek is ontwikkelt door de Duitser Gunther von Hagens. Hieronder een paar plaatjes van lichamen die tentoongesteld staan bij Body Worlds:

http://img151.imageshack.us/img151/9676/bodyworlds1.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/7584/bodyworldsexhibit.jpg

Nu is dus mijn vraag, wat vinden jullie hiervan? Walgelijk, onethisch en onrespectvol voor doden of leerzaam en interessant?

Ik heb het wel eens eerder gezien, en ik vind het echt walgelijk om te zien. Maar wel een bijzondere tentoonstelling. Als die mensen er zelf toestemming voor hebben gegeven, vind ik het prima. Er zullen vast veel mensen zijn die het wel erg mooi, bijzonder en leerzaam vinden.

Die mensen die daar opgesteld staan die hebben zich er voor opgegeven en dus toestemming gegeven. Anders zouden ze dat echt niet doen. :3
En ik vind het wel vet. Het menselijk lichaam is interessant, alles wat je daar ziet heb je zelf ook.

.

Eigenlijk vind ik het best interessant. Ik zou het niet goed vinden als deze mensen er geen toestemming voor hebben gegeven.

Toch denk ik dat als ik daar was ik voorlopig geen honger meer zou hebben :’).

Ik snap dat mensen het interessant vinden, maar zelf vind ik het walgelijk

Uhl

Niks voor mij, maar ik snap dat het voor sommigen interessant is.

Ik vind het er echt walgelijk uitzien, maar ik ben er niet tegen ofzo.

Ik vind het een beetje luguber als ik erover nadenk, ik ga er binnenkort heen want het is wel onwijs interessant denk ik.

ik vind het ook eigenlijk interesant, ga er ook donderdag heen met school :slightly_smiling_face:

Heel erg interessant, maar als ik er echt zou zijn zou ik toch wel een beetje intimiderend voelen…

Wow ik krijg er helemaal rillingen van, brr. Maar het lijkt me wel interessant, en ben er zeker niet tegen ofzo.

Opzich wel interessant, maar ik heb echt een fobie voor bloed/nadenken over het menselijk lichaam, dus niet echt een optie om daar heen te gaan haha.

Leerzaam en heel erg interessant!

Dat is toch de Körperwelten?

Ik ben daar al eens naartoe geweest met school, twee jaar geleden.

Zag er toen erg naar uit, maar toen ik er was was het een beetje een teleurstelling.
Er stonden niet zoveel “lijken” zoals je op het internet ziet.
(Oké, begrijp me niet verkeerd, maar in de reclames en op internet zie je allemaal spectaculaire dingen, en in de tentoonstelling niet, dus dat viel een beetje tegen)
Er stonden vooral veel skeletten en spieren en zo. En als niet-wetenschapper boeide me dat niet zo. Er waren wel veel wetenschappers mee met ons en zij vonden het kei-interessant.

En ja, ik vind het ethisch verantwoord. Die mensen hebben hun toestemming ervoor gegeven, dus so what? En het is wetenschappelijk interessant. Als je er naar gaat kijken, heb je ook niet het gevoel dat je naar lijken staat te staren.

Ik vond het zo interessant en indrukwekkend, dat ik op mezelf in m’n vrije tijd ben gaan zien haha.

Ik zie het als een moderne versie van de mummie. Dat ging ook om behouden. En die worden ook gewoon tentoongesteld.
Mij lijkt het super interessant.