Body Butter.

Ik vroeg me af wat nou eigenlijk het verschil is tussen body butter en body lotion. Ik heb namelijk een paar dagen geleden een grote pot body butter gekocht omdat ik het zo lekker vond ruiken, maar weet dus niet of je het hetzelfde kunt gebruiken als body lotion. Of is het alleen voor hele droge huid ofzo? haha. (:

Een bodybotter is vetter & dikker.
Ik heb het even opgezocht en dit zeggen ze erover:

Body butter is very thick- thick like say well butter, its kind of like stripless wax- without the hardening (unless you leave it open) it is usually a cocoa butter base and some contain “fatty acids” which moisturizes the skin. The scent of body butter and the effect lasts much longer than lotion. Cream is a whipped semi thick based product- not as common as body butter or body lotion. Lotion is the thinnest of all of them with a water based formula, it’s very light weight and doesn’t moisturize as well or last as long as butter or cream. Often people use body butter for legs, feet, elbows and hands. Lotion is used on places like arms and stomach, thighs but if you have really dry skin every where- use body butter everywhere.

okee dankje!<3

ik gebruik body butter altijd gewoon voor mn hele lichaam. Duurt wat langer voordat het intrekt, maar vind t vaak ook lekkerder ruiken dan bodylotion, haha!

Die had ik voor een vriendin gekocht voor haar verjaardag, wat een geweldige body butter!

Ik vind body butter wel erg traag intrekken, je huid voelt lang vettig aan.
Maar ik doe nu elke avond armen en benen, en ze zijn O zo zacht geworden.
heerlijk, en het ruikt nog lekker ook.

Doe je het elke dag?
verschilt vast wel per persoon.

Het is ook heel niet de bedoeling van Boddy Butter dat het snel intrekt, daar heb je lotion voor.
Boddy butter is er om de huid vet te houden, voornamelijk in de winter of in gebieden waar het heel droog is.

I <3 body butters :grinning: