Bodrum of Kusadasi (Turkije)

Ik vraag me af welke plaats het leukste is, ik twijfel namelijk heel erg tussen die 2!

Ben vooral benieuwd waar je de meeste activiteiten kunt doen, zoals boottochten etc.

Vergelijkbaar met elkaar.

Ik ben nog nooit in Bodrum geweest, maar mijn ouders hebben een huis in kusadasi, en dat vind ik een superleuke stad. Qua activiteiten denk ik dat je overal wel goed zit, dat soort dingen heb je overal.

Bordrum is cool!

Ik ben in Bodrum geweest en ik vond het persoonlijk best tegen vallen wat betreft culturele uitstapjes. Maar het is maar net waar je voor gaat. Ze hebben echt veel strandfeesten en nightlife voor jongeren. Maar als je van cultuur houdt zit je hier best ver weg. Je kunt wel leuke uitstapjes doen (Pamukale en Efeze zijn echt aan te raden), maar dat betekent wel vaak wat langere busreizen. Ik had zelf daar wat dichter bij gezeten.

Maar dat zegt niet dat het niet te doen was hoor, ze hebben allerlei speciale reglementen en je kunt zo verzorgt een uitstapje maken. Maar het was volgens mij best prijzig en bijv Pamukalle gecombineerd met nog iets (Efeze?) vereiste zelfs een hotelovernachting in een ander hotel. Dus tja, als je echt cultuur wilt snuiven zou ik kijken of Kusadasi wat betreft trekpleisters wat centraler ligt.

Maar je kunt wel heel tof genieten van dat typische toeristische badplaatsjes e.d.

Bodrum! En dan een dagje met de boot naar Kos, echt een aanrader! ^^

Bodrum-Gümbet is echt superleuk! Ben daar van 5 juni - 12 juni geweest. Met de boot naar Kos is echt een aanrader en de Hamam is ook echt super! Verder heb ik vooral aan het strand gelegen en dat was echt top! Ook 's avonds is er veel te doen. Er zijn clubs, maar ook leuke karaoke-barretjes! Verder is Turkije sowieso heel goedkoop, dus goed voor de portemonnee! :slightly_smiling_face:

^Dat verhaal komt me bekend voor!

Kusadasi is een half uurtje rijden naar Efeze, Pamukale is wel wat verder weg, maar dat is volgens mij nergens dichtbij. En vanuit kusadasi kun je met de boot naar Samos.

Ik ben nog nooit in Bodrum geweest, maar Kusadasi is erg leuk! Efeze en Pamukale zijn toch wel iets bijzonders. waar je wel langs moet :slightly_smiling_face:. En Natuurlijk is de gezellige sfeer aanwezig…
Veel succes met kiezen en veel plezier!

Ik vond Kusadasi veel gezelliger dan Bodrum! En qua uitstapjes maakt het niet uit, want je hebt in beide steden genoeg te doen :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf 1 dag in Bodrum geweest, met de boot vanuit Kos, en ik vond het daar heel gezellig in de winkelstraatjes! Volgende week vrijdag vertrek ik voor een weekje naar Kusadasi dus misschien kan ik het dan een beetje vergelijken:)