Bobbel op voet

Heey dames, op mijn voet heb ik een bobbeltje ik had al ongeveer 3 weken last van die plek op mijn voet toen is er een bobbeltje ontstaan het voelde heel hard aan als een uitstekend botje ik ben al langs de huisarts geweest en toen naar het ziekenhuis toen röntgenfoto’s gemaakt maar daar was niets op te zien het bleek dus een Ganglion te zijn (een bobbel met vocht ) de dokter vond het al vreemd omdat het niet veel voorkwam op mijn leeftijd ik ben 14 ,ik kon dus kiezen voor rust of een operatie om het te laten verwijderen… ik heb gekozen van rust ik ben niet zo happig op operaties… ik heb nu vakantie en had dus rust gehouden en het was al binnen 2 dagen weg daar was ik blij mee maar het was nog wel gevoelig mijn moeder vond het wel vreemd want zoiets kon eigenlijk niet zo snel ineens weg zijn .ik heb toen nog steeds rustig aangedaan maar nu is de bobbel terug na 1/5 , 2 weken heeft iemand ook zoiets gehad en heeft iemand tips wat ik hiermee moet doen ? alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ik zou sowieso terug naar de dokter gaan en als het echt niet anders kan dan zou ik me gewoon laten opereren, dan ben je er wel vanaf!

Okee dankjewel , ik wil het liefst geen operatie maarja …

Iemand ? up (:

Ganglions komen vaak terug, je kunt er niet zo heel veel aan doen. Je kunt het zel oplossen door er een washandje op te leggen en dan met een rubber hamer een flinke tik te geven, dan is het weg. Mijn vriend heeft er regelmatig 1 op zijn pols, maar na een wild potje judo is het dan weer een paar weken weg, en dan komt het weer terug.