bobbel achter in me nek

ik heb een bobbel achter in me nek , waarschijnlijk een ontstopte klier en me moeder zegt dat dat betekend dat ik waarschijnlijk een soort ziekte heb van moeheid ?

xx

Kan een teken van pfeiffer zijn, maar die klieren zitten volgensmij aan de voorkant, bij je keel. Aan de achterkant van m’n nek heb ik ook wel ooit een soort bobbeltje gehad, mijn moeder zei toen dat het een spiertje was, kan door stress ofzo komen…

Die klieren kunnen zelfs om een verkoudheidje opzwellen hoor, maar als het achterin je nek zit is het iets anders.

dat zijn wss je lymfeklieren (?) geen idee of je het zo spelt,

heb ik ook ieder jaar bijna. Komt doordat je heel verkouden bent, gaan die klieren opzwellen. niks om je zorgen over te maken, je kan eventueel even naar de dokter gaan maar het is niks ernstigs :wink:

Als het achter op je nek zit… vetbult of zo? Had m’n pa ook eens en die sneden ze gewoon weg. Wij weten niet wat voor soort bult het is, hoe het voelt etc. Dus een diagnose stellen kan niet echt eheh. Bovendien hebben we geen medische diplomas. Ga naar de huisarts zou ik zeggen.

achter in je nek zitten volgens mij geen lymfeklieren hoor :wink:
ik heb zelf voor in mijn nek een bult zitten, moet voor een echo daarom…
maarrrr is het geen nekwervel? heel veel mensen vergissen zich daar in-_-
en anders misschien waarschijnlijk een vetbult of een spiertje ofzo…
als het groter gaat worden en lang blijft zitten (een paar maand) zou ik even naar de huisarts.

Hoeft niet altijd. Als je nekspieren ‘vastzitten’ dan zetten je spieren zich ook op waardoor er een bult kan ontstaan. Meestal heb je dan ook pijn, maar lang niet altijd.

Inderdaad, als je er nog lang last van blijft hebben of als de bult groeit: dokter!

Ik denk dat het je lymfeklier is, dat had ik eerst ook een tijdje de dokter zei dat het waarschijnlijk kwam doordat ik een virus had die mijn lichaam probeerde weg te ruimen en dat daarom mijn klier opzwol dus mischien heb je dat ook ?