'Blue monday'

[i]Pas op! voor ‘blue monday’
Amsterdam - Wie maandagochtend wel vrolijk opstaat, moet niet raar opkijken wanneer de partner of de collega op het werk een verschrikkelijk humeur heeft. Maandag 19 januari is het namelijk weer ‘blue monday’, oftewel de meest deprimerende dag van het jaar.

De Engelse psycholoog Arnall Cliff bedacht een paar jaar geleden een wetenschappelijke formule waaruit bleek dat de derde maandag in januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen.

Goede voornemens
Volgens de psycholoog realiseren mensen zich in de derde week van januari dat zij hun goede voornemens alweer hebben verbroken. Daarnaast komt nog eens bij dat de vakantie waar ze eigenlijk al weer naar toe leven nog heel lang duurt.

Financieel
Ook het financiële plaatje doet geen goed. De meeste mensen zijn nog aardig blut van de feestdagen, terwijl in de derde week weer de maandelijkse rekeningen binnenstromen.

Gelukkig heeft Cliff voor de mensen ook goede vooruitzichten volgens zijn formule. De vrijdag in juni die het dichtst bij de dag ligt waarop de zomer officieel begint. Op die dag, met het weekend voor de deur, beseffen mensen dat de vakantie bijna begint en heeft men weer een opleving. [/i]

Nou bij my klopt het ( dat ik me deprimerend voel ), maar dat zal wel niet zyn omdat zo’n wetenschapper het zegt =) & jullie?

hmm bij mij valt het wel mee.
ik zag het net op TMF…

oh en trouwens op TMF zeiden ze dat dit de deprimerends-te dag EVER was…

Ik had op google gezocht, en er zyn meerdere datums voor elk jaar maar volgens my elk jaar, en niet ever… :open_mouth:

Bij mij geldt het absoluut niet.
Van de winter word ik eerder vrolijk dan depressief (:

haha, oke zou best kunnen! maar eigenlijk geloof ik er niet zo in… :woman_student:

Goede voornemens
Volgens de psycholoog realiseren mensen zich in de derde week van januari dat zij hun goede voornemens alweer hebben verbroken. Daarnaast komt nog eens bij dat de vakantie waar ze eigenlijk al weer naar toe leven nog heel lang duurt.

Financieel
Ook het financiële plaatje doet geen goed. De meeste mensen zijn nog aardig blut van de feestdagen, terwijl in de derde week weer de maandelijkse rekeningen binnenstromen.

Ik heb trouwens ook totaal geen goede voornemens, daar doe ik nooit aan.
Ook heb ik met dat financiele gedoe niks te maken, ik ben wel blut, maar dat ben ik altijd :’) Dus om daar nou altijd depressief om te zijn…
En het weer is heerlijk toch :’)

ik ben eigenlijk best vrolijk [a]

Vandaag is idd een klote dag.

Ja het is voor mij toevallig ook een rot-dag U__U

ik hou totaaal niet van de winter en dit gedeelte van het jaar,
maar vandaag is het toevallig nou niet écht een klote dag ofzo hehe.

bij mij gaat 't.
^^ had 2 reps. -toetsweek-
geschiedenis & duits.
en ze gingen allebei; terwijl ik verwacht dat ik ze helemaal ging verkloten;
nu moet ik leren! daar krijg ik wel een kuthumeur van,
maar het gaat nog wel! =)

het is idd een rotdag (voor mij dan), tis pokkeweer, (helemaal zeiknat geregend), en we hadden een tussenuur maar toen kregen we een andere les zodat we een uur eerder vrij waren, maar als ik gwn om 4 uur vrij zou zijn was ik dus niet nat geworden, en de leraar godsdienst was er niet dus kregen we les van de meest verschrikkelijke leraar op mijn school ¬¬ maar gelukkig gingen we film kijken dus hij viel nog wel mee dit keer xD

dit klopt helemaal niet, dat een man die aan de unief werkt heeft dit verzonnen, voor reclame te maken voor reisbureau’s en hij heeft er dus veel geld mee verdiend, maar is nu ook ontslagen…

[i]Klopt helemaal!
En gister vond ik het nog grote onzin!
Vanochtend wakker en ja hoor zo misselijk als wat meteen kotsen!
En vanmiddag keek ik in de spiegel zitten mijn wangen helemaal onder de kleine rode vlekjes!

WAT EEN KUTDAG![/i] :frowning_face:

Voor de meest deprimerende dag ever vond ik het nog leuk!
Ik had een 9.7 voor engels - normaal heb ik altijd 6’en!

IK BEN VANDAAG ZOO VROLIJK
ZO VROLIJK ZO VROLIJK
IK BEN BEHOORLIJK VROLIJK
ZO VROLIJK WAS IK NOOOOIT.

Waarom noemen ze het niet ‘‘yellow monday’’ cause im happpyyy en er hing ook een heerlijke sfeer opschool. Ben nog geeneen chagohoofd tegengekommen! glucklig.

Sterkte pechvogeltjes(L)

Bij ons was het leuk ^^

Daarom was iedereen zo pissig vandaag :astonished:
Ik d8 dat het kwam doordat het maandag was dan is iedereen moe enzo maar dat is dan wel na de 1ste pauze over maar vandaag niet.
Achja ik ben altijd vrolijk zelf tijdens de tijd van de maand ! :kissing:

Ben vandaag thuis gebleven van school! Had echt geen zin, en heb hele erge hoofdpijn…
Moest eigenlijk tot half 5 naar school…
Om half 11 was mn klas al uit… Zoveel leraren ziek hahaha…!

Dus het klopt wel degelijk :slightly_smiling_face: