Blue band Goede Start! - Witbrood

Wordt je van dit witbrood ook dik en zo?
En is dit witbrood gewoon even gezond als normaal volkoren brood en zo?
Want ik eet het nu al een paar jaar of zo, en dan komt een of andere vriendin met:
“Tja, het blijft toch witbrood, he.”
Hm.

Er staat op de verpakking: ‘Het wit waar volkoren in zit’ ? Zoiets toch? Ach, dan zal dat wel zo zijn. Trouwens, ik las vandaag dat bruin brood vaak wit brood is en ze er een kleur aan toevoegen met iets, ik weet niet meer wat.

Dat brood is lekker! maar het is wel gezonder dan ander wit brood volgens mij

Ja he, ik vind het ook lekker haha. Maar ik wil weten of het even gezond is als volkorenbrood, of dat ik nu serieus moet overstappen op echt volkorenbrood.
Ik moet namelijk een beetje afvallen, hihi :$.

Ik denk dat het niet even gezond is als tarwe/volkoren eigenlijk, ze hebben toch dingen moeten toevoegen om het wit te krijgen.
Bij de meeste bakkers hebben ze trouwens broden zonder vetten; volkoren, tarwe & witbrood. Ik weet niet of je ernaar opzoek bent ofzo, maar ik dacht ik meld het even aangezien je vroeg of je er dik van werd. :stuck_out_tongue:

ik denk ook niet dat het net zo gezond is als bijvoorbeeld volkorenbrood zoals hier boven mij al word gezegt.

Volkorenbrood is gezonder dan witbrood omdat er in volkorenbrood meer vezels zitten. Dus witbrood is niet ongezond, dat is een fabel. Als je op dieet bent heeft het dus geen zin om volkorenbrood te eten, je kan dan net zo goed witbrood eten. Het enige verschil is dat je met volkorenbrood beter poept.

Hmm, het zal niet helemaal precies even gezond zijn. Maar heb jij problemen met je gewicht? Je zegt dat je dit brood al een paar jaar eet en zolang jij je er goed bij voelt moet je dat vooral blijven eten.

Trouwens, dat van bruinbrood dat eigenlijk wit is, heb ik ook gelezen. Maar dan dat dat alleen bij héél donkerbruin is.

Ik eet ook altijd wit waar bruin in zit!