Blozen

Ik weet niet hoe het komt, maar op één of andere manier word ik echt supersnel rood. Laatst maakte een jongen uit mn klas een grapje, dat ik verliefd zou zijn op een vriend van me ofzo, en ik werd echt heeeelemaal rood en wist niet echt meer wat ik moest zeggen, terwijl ik verder helemaal geen gevoelens voor die jongen heb? Ik ben verder ook niet echt een verlegen meisje, maar op één of andere manier ga ik soms ineens zo hard blozen? Weet iemand wat ik hier tegen kan doen, want ik vind het echt zo vervelend?
xxx

Kun je niks tegen doen, proberen er niet aan te denken werkt misschien nog het beste. Ik heb het ook een lange tijd gehad, nog steeds wel eens. Ik probeerde zeg maar te negeren dat ik moest blozen :’)

Kut he? Dat heb ik dus ook.

Ik heb het af en toe volgens mij ook wel.
Het voelt echt stom als ik merk dat mijn wangen warm worden…

Ik herken het ook! Ik wou ook dat je er iets aan kon doen, maar helaas. Ik probeer dan vaak zo onopgemerkt de andere kant op te kijken; of snel over iets anders praten ofzo :s

ja, dan voel je jezelf echt zo helemaal warm worden haha, zo vervelend

bij mij, als dat gebeurt, leg ik altijd mijn handen op mijn wangen zegmaar (soort van reflex), dat niemand het ziet. je moet gewoon rustig blijven door ademen, en rustig blijven.
ik had er tijdje geleden ook heel erg last van, maar nu niet meer. komt denk ik ook omdat ik nu meer zelfvertrouwen heb.
sterkte/succes

Haha ik weet wat je bedoelt! Maar ik negeer t gewoon, dat helpt wel :’)

Ik heb ook altijd binnen no-time een tomatenkop! :stuck_out_tongue:
Niet echt fijn, maar wat doe je eraan? Ik heb ook geen zin om heel mijn hoofd te bedekken met een extra dikke laag foundation zodat je het niet ziet als ik eventueel rood zou worden.
Probeer het gewoon te negeren, ik ga meestal iets in mijn tas ‘zoeken’ zodat niemand het ziet. Maar als je er niet aan probeert te denken is het ook het snelste weg!

Trouwens, als jongens tegen me zeggen dat ik knap ben of gewoon een complimentje geven wordt ik ook altijd rood. Maar een vriend van me zei laatst: Neeee joh, dat is helemaal niet beschamend. Het is juist schattig!
Dus trek je er gewoon niet teveel van aan. :slightly_smiling_face:

heb ik ook =S soms helpt het om te denken van okee, nu niet rood worden, en dat maar herhalen in je hoofd, en goed in en uit ademen ;p
dit helpt soms bij mij;p

xx