Blozen

Hooi,
Ik was een topic aan het zoeken over ‘blozen’, maar ik kon het niet vinden, dus als het al bestaat kan iemand me dan doorverwijzen?

Maar goed, als het niet bestaat…
Ik weet niet hoeveel mensen er last van hebben, maar ik in ieder geval: blozen.

In situaties dat ik zenuwachtig ben, er iets onverwachts gebeurd, als ik iemand aankijk die bijvoorbeeld hele mooie ogen heeft enz.
In dit soort situaties moet ik altijd blozen, en omdat ik besef dat ik rood wordt, wordt ik alleen maar roder.
Blozen vind ik opzich niet erg, maar ik wordt daar ook weer zenuwachtig van en kan dan minder goed uit mijn woorden komen.

Zijn er trucjes om te zorgen dat je niet meer bloost of dat je sneller weer terug kan keren naar je ‘normale’ kleur?

PS. Ik dacht ik plaats het maar bij ‘liefde&boys’, omdat mensen meestal blozen als ze een iemand zien die ze leuk vinden. :hugs:

Oh ja, dit is ZO herkenbaar :flushed:, ik hoop dat mensen tips hebben!!! Ik bloos onbewust echt veel, als ik een leuke jongen zie, als ik tegen een leuke jongen praat enzo… Maar ook als er onverwacht iets aan me gevraagd wordt en ik zat niet op te letten dus weet ik niet wat ik moet zeggen, dan bloos ik ook echt :’) maarja dat laatste heeft dus niks met liefde & boys te maken, maar het is wel irritant…

Ik heb het ook, denk dat het enige trucje om niet zenuwachtig te worden is rustig blijven in je hoofd.

Ja… Ik heb dit ook…
Het enige wat helpt is idd 1000x tegen jezelf te zeggen, er gebeurt niks, niks aan de hand, ik kan dit, adem in adem uit. Als je bijvoorbeeld met een leuke jongen praat, doe alsof het je beste vriendin is :slightly_smiling_face:

(Ik zeg dit nu wel heel simpel, maar toepassen… :stuck_out_tongue: )

Qua make-up kan je groene (ja echt, haha) concealer aanbrengen onder je foundation, áls je dat draagt. Mascha van beautygloss heeft hier geloof ik ook aan video over. Groen neutraliseert rood en dus zal je blozen zo goed als niet te zien zijn :slightly_smiling_face:

Maar, ik zou er niet te veel om stressen, want hoe bewuster je je er van bent hoe erger het word. Daarbij is blozen best schattig!!

Ik heb hier ook zooo veel last van! Wat ik wel merk is dat als ik wat foundation of BB cream op doe, ik er minder snel last van heb. Als ik dan merk dat ik een beetje rood wordt dan denk ik “nouja, dat valt toch niet zo erg op”. als ik geen make-up op heb dan krijg ik stress als ik merk dat ik rood word en dan word het alleen maar erger :stuck_out_tongue:

Proberen rustig te blijven helpt natuurlijk het beste. Ook merk ik trouwens dat het soms helpt als je iemand recht aankijkt, ookal is dat juist enger. Je komt dan ook gelijk zelfverzekerder over.

Dit inderdaad. Al denk ik wel dat er toch altijd wel iets onverwachts kan gebeuren waardoor je toch gaat blozen. Je kunt niet altijd overal op voorbereid zijn.

Haha ik had dit ook altijd zo erg!
Ik kreeg een keer op valentijnsdag een bos roze rozen van een jongen, midden in de kantine. En toen werd ik ook zo knalrood, en toen zei hij dat het dus niet erg was dat hij roze had, want ik zorgde zelf wel voor het rode kleurtje hahaha. Niet relevant maar moest ik even aan denken

Maargoed, bij mij is dit alleen verholpen toen ik minder onzeker werd.
Oh en die groene concealer inderdaad! Helpt echt goed (:

echt precies wat hier staat heb ik ook en dat is zo vervelend! eerst had ik het echt heel erg!! Vooral omdat ik zelf dingen niet meer durfde omdat ik dacht ownee dadelijk wordt ik rood. Eigenlijk ben ik toen gaan zeggen van nee ik ga nu gewoon alles doen en boeie als ik rood wordt sommige vinden het zelf schattig, nu dat ik er minder op let is het echt veel minder geworden.

Ooooooh jeetje, ik heb daar ook behoorlijk veel last van… Vooral als ik een presentatie moet houden, maar dan zeg ik altijd tegen mezelf er is niks aan de hand, er gebeurt niks enz. Maar helaas helpt het dan niet want de zenuwen zijn dan erger.

Die tip van die groene concealer ga ik eens proberen!

Ik heb hier ook echt heel erg last van. Ik bloos al bij de meest stomme kleine kutdingetjes :grinning_face_with_smiling_eyes: . Ik haat het zelf echt heel erg, maar je moet er maar gewoon mee leren leven want er valt niet echt iets aan te doen helaas. Gelukkig vinden veel mensen het ‘schattig’, dat is dan toch weer mooi meegenomen :smirk:

Het vervelendste aan blozen vind ik altijd dat mensen dan ook nog gaan zeggen: ‘Oh je krijgt helemaal een kleur!’ of: ‘Word je nou rood?’

Ehhhh jaahaaa, dat weet ik ook wel…

O ja, ik bloos ook zo super snel. Echt heel vervelend. En inderdaad, zo’n opmerkingen van ‘Je bloost’ zijn dan gewoon echt súper irritant.

Ik had ergens gelezen dat veel water drinken helpt…
dus ik drink nu als een gek water ben alleen nog niet in een erge bloossituatie terechtgekomen.

Ik 9/10 x water en ik ga er echt niet minder door blozen :cold_sweat:

Ja helaas is het ook een fabeltje volgensmij
Achja tenminste iets gezonds aangeleerd