blowen

hi,
mijn vriend blowt best vaak, en ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
op zich moet hij het zelf weten, ik heb er totaal geen problemen mee als hij het af en toe doet en dat heb ik ook tgen hem gezegd.
het probleem is dat hij het vaker doet dan ik dacht, bijna elk weekend en soms doordeweeks op school zelfs.
wat denken jullie? hem erop aanspreken? en wat vinden jullie eigenlijk van blowen en in hoeverre moet je je vriend daarmee ‘met rust laten’?

Ik zou denken: zolang het maar niet verder gaat dan blowen. :slightly_smiling_face:

doe wat goed voelt!
als jij je er niet prettig bij voelt dat hij het zo vaak doet moet je er iets van zeggen, maar als je er niets op tegen hebt zou ik hem eerlijk gezegd ook niet gaan lastig vallen met gezeur om niets.

Ik vind eigenlijk dat jij hier niet zo veel over te zeggen hebt en je je er dus ook niet mee moet bemoeien. Zolang het geen effect heeft op jullie relatie zou ik hem maar laten, misschien een keer zeggen dat je het niet zo slim van hem vindt maar meer niet.

dit is dus eigenlijk hoe ik normaal denk, maar op een of andere manier begin ik me eraan te storen…

ik vind ook dat je beter niets kunt zeggen. Die fout heb ik ooit gemaakt met een ex, dat werkte averechts. Hij werkt kwaad blabla op gegeven moment blowde hij elke dag de hele dag. Bij hem was het probleem in het begin niet dat blowen, maar toen het zoveel werd was hij vaak agressief en een stuk chagrijn als hij niet blowde.

als je het echt niet aan kunt met iemand die blowt, kun je beter uitmaken dan proberen hem te laten stoppen.

Blowen is nog niet zo erg maar t is natuurlijk niet goed als je je er niet prettig bij voelt moet je het gewoon tegen hem zeggen mijn ex blowde ook maar deed ie ook gewoon onder schooltijd en dat vond ik soms wel irritant want dan kun je geschorst raken (bij ons op school dan) en ik was erbij dus dan werd ik waarschijnlijk ook geschorst.

Maar praat er met hem over :slightly_smiling_face: x

Mijn vriend doet het zelf ook heel af en toe, lees: afgelopen jaar 4 keer ofzo. Ik vind het zelf helemaal niks, dat weet hij ook, maar omdat het zo af en toe is vind ik het niet echt erg. Wel hebben we een afspraak dat hij het altijd eerlijk tegen me zegt als hij heeft geblowd, dat wil ik dan wel graag weten.

Maar als hij het vaker zou doen, zoals jouw vriend zou ik het ook wel wat erger vinden… Ik zou het hem in ieder geval niet gaan verbieden, daar komt alleen maar ruzie van.

Ik zou er anders eens goed met hem over praten, hoe jij het vindt dat hij zo vaak blowt en dat je je er zorgen om maakt. Meer zou ik er niet mee doen, waarschijnlijk houdt hij er vanzelf wel mee op en is dit gewoon een periode waarin hij wilt uit proberen.

Ik vind dat je je niet hoeft te bemoeien met iemand die blowt.
Het is tenslotte zijn eigen keus.
Als je maar van hem houdt :slightly_smiling_face:

Mijn vriend heeft het ook een paar keer gedaan, hij heeft ook een paar keer gerookt. Echt vrolijk werd ik daar ook niet van maar ik heb het er voor nu bij gelaten. Hij weet dat ik het niet leuk vind, tenminste, dat heb ik hem subtiel duidelijk gemaakt en het is niet zo dat hij het elke week doet dus laat ik hem daarover met rust. Maar echt top vind ik het niet ook zo. Hij weet ook dat als hij gaat roken en daar verslaafd aan raakt, hij een grote kans heeft om mij kwijt te raken.