bloopers rijexamen

Hey meiden!
ik heb vandaag mijn rijexamen moeten afleggen
en zoals de titel al zegt: ik heb toch wel enkele serieuze bloopers begaan… :s

misschien hebben jullie tijdens jullie rijexamens (achteraf gezien) ook wel enkele bloopers begaan, en willen jullie deze wel delen… die van mij zijn alleszinds wel lachen vind ik (op het moment zelf is het wel niet zo leuk, maarja…)
misschien zijn sommige onder jullie nog te jong om een rijexamen af te leggen, maar hebben jullie wel al verhalen gehoord van broers / zussen / vrienden…

ok, ik zal alvast van wal steken:

• bij het achteruitrijden heb ik een paaltje van het voetpad gemaaid
  • enkele keren gemist tussen links en rechts … :s

nog meer bloopers? :stuck_out_tongue: laat maar komen :slightly_smiling_face:

Ik neem aan dat je gezakt was?

inderdaad, ik heb nog geen 5 minuten mogen rijden :s

ik heb wel maar lichtjes tegen het paaltje gezeten (dus van het voetpad gemaaid is nogal zwaar uitgedrukt…) je zag nauwelijks iets aan de wagen…

:") Droog.

Maar OT: nee, heb nog geen rijlessen.

Ik heb wel rijlessen maar nog niet echt iets heel ergs gedaan. Wel een keer links en rechts verwisselt, de stoeprand geraakt en heel vaak de auto laten afslaan. Maar ik heb nog geen examen gedaan dus dit was allemaal met rijles.

Ik heb wel een blunder tijdens mijn rijlessen gehad.

Zo ben ik eens bijna tegen een auto aangereden

en ik heb bijna eens spookgereden.

tjaaa.

Bij mijn rijexamen moest ik achteruit fileparkeren en normaal lukt dat áltijd, maar deze keer dus niet, waardoor ik bijna de stoep opreed. Ik mocht het hierbij laten en moest dus verder rijden, vergeet ik de koppeling weer terug in z’n één te zetten :’) Reed ik alsnog de stoep op, haha.
Wel geslaagd.

De échte bloopers komen pas als je zelfstandig gaat rijden kan ik je uit ervaring vertellen :’)

toen ik tegen dat paaltje aanreed, dacht ik dus ook dat ik op de stoeprand gebotst was, niet dus…

Nou meer een blooper van de examinator… ik heb bij mijn rijlessen geleerd dat ik altijd meteen de lampen aan moest doen voor ik ging rijden… dus normaal deed ik het altijd… ben ik het vergeten bij mijn rij-examen, maar mijn examinator heeft er niks over gezegd, ook niet bij de beoordeling, hij heeft het zelf niet eens doorgehad haha

Een vriend van me slaagde voor zijn examen, maar 5 minuten later op de parking van het examencentrum botste hij bij het wegrijden op een andere auto :’)

Ik was met mijn eerste examen bijna tegen een hek aangereden, die voor het parkeervak stond :’)

Bij mijn TTT was ik zo verschrikkelijk zenuwachtig dat ik weg wilde rijden terwijl ie in neutraal stond. De examinator: ja, rij maar weg. Ik: maar hij doet het niet.
fail.

Tijdens m’n rijexamen reed ik op de snelweg. Ik moest er bij de volgende afslag af volgens de tomtom dus ik wou al meteen uitvoegen naar rechts want daar was, dacht ik, een uitvoegstrook. Was het nog de invoegstrook van de vorige oprit…:’) Dus er kwam opeens een eind aan die rijstrook, moest ik als een malle invoegen naar links. Toen er eindelijk bordjes kwamen met de afslag die ik moest hebben zei ik maar droog tegen die instructeur: ‘Goh, zal ik er hier dan maar afgaan…’ Het eerste wat ik toen dacht: oh no, nu heb ik het helemaal verknald.
Wel in 1 keer geslaagd, ik heb waarschijnlijk laten zien dat ik snel kan handelen ofzo

Tijdens mijn eerste examen was ik super zenuwachtig, en toen kwam er een brandweer met sirenes aan, en toen ging ik dus stressen, en wilde ik heel debiel in de middenberm gaan staan, maar ineens bedacht ik me dat ik beter rechts kon gaan staan. dat was dus heel raar :'D

en bij een rotonde zei ze ga maar rechtsaf, ik rijd heel droog rechtdoor :’)

en bij mijn 2de examen heb ik hem echt 3x af laten slaan door de zenuwen (had hem de laatste 10 lessen ofzo niet meer af laten slaan…) maar was wel geslaagd! ^^

en met lessen was ik tegen/over een stoeprand van zo’n eilandje/middenberm zegmaar gereden, en toen had ik een lekke band, oeps.
en mijn eerst reactie was ook echt midden op de weg remmen :'D omg.

Ik heb geen rijexamen bloopers, maar tijdens het lessen heb ik wel eens over een stoeprand gereden en de auto voor 't stoplicht met allemaal andere auto’s achter me aflaten slaan. Toen sprong hij weer op rood. :flushed:

Bij mijn rijexamen ben ik door rood gereden, doordat ik schrok trapte ik volop me rem en sloeg me motor af midden op het kruispunt en omdat ik daar zo van was geschrokken vloog ik ook nog keihard een hobbel over… Voorderest ging alles perfect! Maar ik ben geslaagd, haha!

Leuk topic! :stuck_out_tongue: Ik heb nog geen examen-bloopers, ik ga wel bijna de TTT doen! Spannend. En ik ben zoals iedereen ook wel eens over een stoepje gereden, nee met 45km/u afslaan was toch niet geheel ideaal.

In één keer geslaagd dus zal wel geen blunders gemaakt hebben. Enige opmerking die de examinator had was dat ik een stukje links gereden had, maar dat was het dan ook.