Blondering

Hee allemaal!

Aangezien ik niet lang van hetzelfde houd, heb ik mijn haar echt al ontzettend vaak gekleurd. Super slecht, maar gelukkig houdt m’n haar het vol! :sunglasses:

Anyway… Zo’n anderhalve maand geleden heb ik mijn haar van super lichtblond/-grijs naar bruin laten verven bij de kapper. Omdat de kleur eronder zo licht was, was dit super snel vervaagd en heb ik highlights erin laten zetten zodat het wat meer een geheel werd. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden en wil ik graag terug naar mijn oude blonde/grijze (zilvershampoo!) kleurtje. Dit wil ik zelf gaan doen, aan de hand van Schwarzkopf Blonde, zoals ik in de zomer ook heb gedaan. Toen viel het echter in het begin tegen, omdat ook de wortels heel erg licht waren. Ik vond de kleur toen eigenlijk pas mooi worden toen ik een klein streepje donkerblonde uitgroei had.
Wat ik dus wil vragen, is of jullie weten of het mogelijk is een klein stukje op de uitgroei niet te ontkleuren, zodat ik dit effect meteen heb. Of zou dit er erg raar uit gaan zien? Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Thanks alvast! :slightly_smiling_face:

xoxo

OJA! Iemand toevallig ook ervaring met Nutrisse Truly Blonde ontkleuring? Deze is namelijk nu in de aanbieding, maar geef dan misschien liever wat meer uit aan het merk waarvan ik zeker weet dat het zijn werk doet! :flushed:

Ja, dat is mogelijk maar of dat door jezelf te doen valt, idk. Kappers zijn meestal erg goed in het al laten zetten van uitgroei en dat die ook lichtelijk vervaagt. Als jij geen problemen hebt met een rechte uitgroei, kan je het zelf doen.
Ik heb zelf geen ervaring met merken behalve Syoss en Herbatint, vroeger gebruikte ik de Syoss lightening kit maar ik heb een hele gevoelige hoofdhuid en dat brandde echt als een gek. Herbatint niet en ik heb hetzelfde effect met mijn haar als de platinablonde verf gebruik zonder bleek. Maar goed, ik ben dus niet zilverblond maar goudblond (geverfd) dus kan daar verder niks over zeggen!

Voor degenen met hetzelfde ‘probleem’: Je kunt makkelijk ongeveer een halve centimeter vrijlaten bij de wortels! Het ziet er niet uit als een gekke donkere streep in het midden van je haar :slightly_smiling_face:

Dat stukje uitgroei is inderdaad erg mooi, het geeft meer diepte in je haar en de kapper kan dit geloof ik prima doen! Je kan het ook zelf proberen maar ik heb laatst mijn haar geprobeerd blond te verven en het is echt super mis gegaan :cold_sweat: .

Als je het toch zelf doet zou ik gewoon een stukje naast je scheiding beginnen en misschien met een kammetje de verf een beetje verdelen als een soort van high-light effect, ik zou geen rechte streep maken zeg maar haha

Denk dat het ontzettend lastig is om dat zelf te doen aangezien jij niet alles kan zien. Een kapper kan het van boven zien en ziet ook hoeveel ruimte hij/zij overlaat. Je kan het ook aan iemand anders vragen.

Dit had ik inderdaad gedaan, en het zag er mooi uit! Dankjewel nog voor je tip :slightly_smiling_face: