Blonderen

Ik wil mijn haren binnenkort laten blonderen. Maar ik heb nogal droog en afbreekbaar haar. Heeft iemand van jullie ervaring met blonderen? En worden je haren er slechter van?

Weet iemand of je het ook zelf kan doen of toch beter bij de kapper.
Als je het zelf doet is de kans dan groot dat het een in een andere kleur valt??

haajhaaj

ik heb ervaring met blonderen en mijn eravring is NOOIT MEER!
heel mijn haar is er aan dood gegaan. en toen wou ik weer donkerder worden en heb t 4 x over moeten verven voordat t weer bietje me eigen kleur was! da blond komt terug en gaat kei moeilijk weg… als je dit laat doen doe het bij een kapper… thuis is het nogal riskant eerlijk gezegt! het kan verkeerd uitpakken namelijk en de kapper weet wat hij hiermee moet doenvoordat je dadelijk ornaje rond loopt enzo:)
maare je moet doen wat je zelf wilt! maar mijn ervaring is dat heel je haar er aan dood gaat!

van 1x blonderen gebeurt er nix, maar als je t vaker doet wel. T haar word dan dunner. Merk t zelf ook en mn personal kapster raad t me nu ook af.
of je t zelf kan doen of de kapper; ik zou liever de kapper doen.

Het is natuurlijk slecht voor je haar.
Als je het echt graag wil, zou ik het door de kapper laten doen.
Misschien prijzig maar wel verstandiger.

Als je haar in slechte conditie is moet je er zeker niet aan beginnen.

mmh t is altijd slecht voor je haar, maar ik weet niet, heb het nog nooit gedaan, heb het alleen donkerder laten maken :stuck_out_tongue:

Als je droog en breekbaar hebt, NIET DOEN !!

Als je haar van zichzelf makkelijk breekt zou ik het niet doen. Dat betekend dat je haar niet in goede conditie is.
Als je dan je haar gaat verven heb je grote kans dat het daardoor alleen maar erger wordt.

Ik heb ervaring met haar blonderen.
Ik heb het onderhand al 3 keer gedaan.
Ik merk wel dat m’n haar toch wel achteruit gegaan is daardoor, omdat je haar gewoon gebleekt wordt.
Je ziet dus dat m’n haar in m’n eigen kleur er gezonder uitziet.
Ik wou eigenlijk nog een keer een andere haarkleur proberen, maar omdat ik het belangrijk vind dat m’n haar gezond is heb ik het maar niet gedaan!
Onderhand is het blond er alweer bijna uitgegroeit.

Als ik jou was zou ik toch maar niet doen.

ik heb 1x plukjes laten zetten, mijn haar ging er niet op achteruit, maar ik heb ook heel gezond haar.
ik zou het niet doen, je krijgt heel snel last van uitgroei en het wordt lelijk, als je het toch wilt doen dan zou ik zeker naar een kapper gaan, het is vaak wel wat duurder, maar het is veel proffesioneler en zij kunnen de kleur blond aanwijzen die het best bij jouw gezicht/kapsel/uiterlijk/huidskleur staat en goede adviezen geven

Als je het tot op de wortels, dus helemaal blondeert is het absoluut slecht. Vooral als je droog en afbreekbaar haar hebt. Laten verven (niet bleken dus) is minder slecht.

ohja ik had mijn haar trouwens niet helemaal geblondeerd maar coup de soleil!

Nog nooit mun haar geblondeerd, want kheb zelf blond haar :wink:

Ik zou het in ieder geval bij de kapper laten doen, die heeft ervaring en weet hoe het werkt. Mijn moeder doet t altijd bij me, maar die heeft het al veel vaker gedaan. Als ik jou was zou ik je haar goed verzorging en een speciale conditioner voor gekleurd haar nemen, en 1 keer in de week een haarmasker nemen.
Ik doe dit zelf ook altijd en je haar word er heel zacht van.

Voor de rest kun je ook coupe soleil nemen. Dan heb je niet die super aanwezige uitgroei en ziet het er natuurlijker uit.

Suc 6 :wink:

Wat is dan precies een coupe soleil is dat gewoon verven?

Please, laat je haar zoals het is! =)

ik heb het een keer laten blonderen en nooooit weer!
zo slecht voor je haar, heb echt heel veel haar af moeten knippen omdat ´t gewoon vies touwerig aanvoelde.

k zou t niet doen als ik jou was.

even een vraagje tussendoor: je kan toch ook je haar met kleurspoeling blonderen bij de kapper? of verven die het alleen? :’)

Nornmaal gezond haar hoort blonderen wel aan te kunnen.

Ik heb mijn haar zo vaak geblondeert om het daarna weer een andere kleur te verfen. Als je het goed verzorgt (met serums, maskers en als je het stijlt hittebeschermers) dan valt het reuze mee.

Maar het ligt er ook aan welke haarkleur je nu hebt, of het eerder is geverfd. Dus aan het % van de verf.

Gewoon heel lief voor je haar zijn en het goed verzorgen daarna. Tenminste, ik had toen dik en gezond haar. Eerst was het een beetje broos maar daarna gewoon weer, zoals ik het altijd gewend was. Heb het 3x geblondeerd.

Ik heb het zelf altijd gedaan…(heb me haar zo’n 6/7 keer geblondeerd… of nja… 3/6 tinten lichter) Het is geen aanrader om het voor de zomer te doen… Wanst als je dan het zwembad in gaat (lees: chloor) word je haar groen… En ja… Dat heb ik ervaren