Blonde haren en blauwe ogen [verhaal]

Mijn naam is Kushal, Kushal Akhauri. Ik ben een trotse vader van twee kinderen, Abby en Alan. De engelse namen zijn te danken aan mijn vrouw, Mijn vrouw Alison. Alison was in mijn ogen het mooiste wat er was. Ze had prachtig blond haar en haar ogen waren de kleur van een heldere lucht op een zomerse dag. Elke ochtend dat ik wakker werd naast haar zijde had ik het gevoel dat ik midden in een droom zat, in een droom die elk moment een gruwelijke wending kon krijgen, zodat ik bezweet in mijn pyjama wakker zou worden, helemaal alleen. Alles voelde perfect, wij een gelukkig gezin met twee prachtige kinderen, Tot het moment dat Alison overleed. De enige reden dat ik nu nog leef is voor mijn kinderen, mijn tweeling die zeven jaar geleden uit Alison zijn gekomen. Zij zijn het bewijs van de liefde die er was tussen mij en Alison. Alison met de blonde haren en de blauwe ogen was alles wat ik wilde en dat wist ik van af het moment dat ik haar voor het eerst zag. Het was in het jaar 2006, bij de Gateway of India.

Doorgaan?

Jahoor, is een keer wat anders dan de eeuwige verhalen over meisje ontmoet jongen. (: Alleen een tip: na een komma hoeft geen hoofdletter.

Verder!

Starend voor mij uit stond ik geleund tegen een overvolle vuilnisbak. Als een jongen van 19 jaar uit een arm gezin zonder vader had ik niet veel geld. Mijn vader had mij, mijn broertje en mijn moeder in de steek gelaten voor een andere vrouw. We moesten verhuizen naar een oud, vervallen huis in een wijk wat je net geen krottenwijk kon noemen. Het enige woord wat ik voor mijn vader had was klootzak. Toen mijn vader er niet meer was probeerde ik genoeg geld te verdienen om mijn moeder en mijn broertje te onderhouden. Door mijn hele leven al in Mumbai te wonen wist ik veel van de stad af, zo kwam ik op het idee om als gids te spelen voor toeristen. Ik verdiende voor mijn begrip daar een aardig zakcentje mee. Een toerist vinden was niet lastig in de drukke straten van Mumbai met alleen maar donkere mensen. De blanke met blond haar pikte je er zo uit. Elke dag was hetzelfde. 'S ochtends vroeg opstaan en de straat op om wat geld te verdienen. Na klaar te zijn met het amuseren van toeristen kocht ik met het verdiende geld eten op de markt voor mijn familie. Vaak ging ik bij de Gateway of India op zoek naar toeristen. Vele toeristen waren daar te vinden. Op zoek naar een toerist zag ik haar. Ze viel me meteen op door haar schitterende blonde haren die wapperde langs haar gave huid. Het viel me ook op dat ze een andere blik in haar ogen had dan de meeste toeristen. De meeste toeristen keken hun ogen uit, probeerde van het chaotische leven in India zoveel mogelijk te zien, maar zij niet. Haar ogen keken niet naar het monument wat recht voor haar neus stond, maar haar ogen waren op zoek naar iets. Ik vroeg mij af of ik op haar af zou stappen, ze was natuurlijk een toerist, maar ik was bang dat ik voor zo’n mooi meisje niet uit mijn woorden zou komen. Toch wist ik als ik niet op haar af zou stappen dat ik daar eeuwig spijt van zou krijgen. Door de drukke menigte liep ik naar haar toe en tikte haar op de schouder.

Verder!

@Schatkistje
Idd.

Verder :slightly_smiling_face:

*Mijn vorige reactie was voor je 1e stukje, dus ik dacht laat ik nog een reactie plaatsen :"D

Leuk! verder.
Ps: Kom jij uit India?

Geschokt draaide ze haar hoofd om en keek mij met een verbaasde blik aan. Op het moment dat onze blikken elkaar kruisde voelde ik iets in mijn maag. Was dit dan wat ze bedoelde met liefde op het eerste gezicht. Dat je diep in de ogen van de ander kijkt en alleen maar kan denken, laat dit moment eeuwig duren. Als vrienden het vroeger hadden over liefde op het eerste gezicht was het enige wat ik erop kon zeggen ‘‘Goh, als ze je niet ziet staan loop je toch nog een keer langs’’.
Verder? :roll_eyes:

Nee, ik kom niet uit India. Maar vind het wel een apart land, haha.

mooi geschreven! :slightly_smiling_face:
verder!

haha, oké. En ja verder!

Na het tikken op haar schouder bij the Gateway of India en ik haar vroeg in mijn beste engels of ze een gids nodig had, zei zij tot mijn grote verbazing ja. Ze vertelde mij dat ze op zoek was naar een rustig plekje, maar het nergens kon vinden in het chaotische India. Ik als amateur gids en als bewoner van Mumbai bracht haar naar een meertje buiten de stad. Ik zelf vond het één van de mooiste plekken, een plek waar je je gedachte op een rijtje kon zetten zonder dat je bang hoefte te zijn dat je door een tuktuk werd aangereden. Éénmaal bij het meertje, wou ik weglopen met mijn ‘salaris’ in mijn zak, maar met haar stem, de stem die ik nog steeds elke nacht in mijn dromen hoor, vroeg zij mij om te blijven. Tijdens het praten met het meisje met het mooie blonde haar en de blauwe ogen verstond ik de helft niet van wat ze zei. Ik was te druk bezig om de op hol geslagen vlinders in mijn buik tot rust te brengen. Opeens schoot het mij te binnen dat mijn kleine broertje en mijn moeder op mij zaten te wachten voor eten. Snel pakte ik mijn spullen op, nam afscheid en liep weg. Zonder nummers en namen van elkaar te weten zat ik in een tuktuk op weg naar huis. De gedachte dat ik haar niet meer zou zien viel mij de hele rit naar huis lastig. De tuktuk stopte voor mij huis. Ik zocht naar was losgeld in mijn zakken toen er opeens een klein roze briefje uit mijn zak viel. Ik raapte het op en zag in fraai handschrift de naam Alison en een nummer er op staan. Eronder stond in sierlijke letters ‘‘Zou ik je een maand als gids mogen’’. Waarschijnlijk had ze dat in mijn jaszak gestopt toen ik was afgeleid door het prachtige uitzicht bij het meertje. Als het tuktuk mannetje niet nog stond te wachten op zijn geld had ik dol van blijdschap gedanst tot ik er bij neer zou vallen.
Ik gaf het oude tuktuk mannetje zijn geld en liep met snelle pas naar binnen.

Leuk!Verder

Verder!

En ik vind tuktuk zo’n geniaal woord :'D

Dit is hoe ik de hoofdpersonen voorstel!

Kushal en zijn jonge broertje.

http://i55.tinypic.com/9zoabl.jpg

Alison.

http://i55.tinypic.com/2ihs2ab.jpg

VERDER!!!

wat leeeeeuk! verder : D

wat leeeeeuk! verder : D

Dankje! :'D

Wauw!!! Je schrijft echt moooi <3
dit ga ik sowieso volgen :slightly_smiling_face: