Blonde haarverf op bruin haar?

Ik moet mijn haar verven en ik heb hier 2 verschillende verpakkingen staan. De ene is lichtbruin en die heb ik getest.
De andere is licht asblond en die heb ik niet getest (en er zit PDD in, daar kan je blijkbaar een allergische reactie van krijgen).
Ik heb donkerbruin haar en ik wil mijn haar lichter. Nu vraag ik me dus af, of dat die blonde verf op mijn haar zou pakken?
Als dat niet zo is moet ik het ook niet gaan testen, want ik heb daar geen tijd meer voor.

Ik heb haarverf nognooit getest en ook nooit een allergische reactie gehad, dus dat zal wel meevallen. Als ze allebei van hetzelfde merk zijn dan hoef je niet 2x te testen hoor, stofjes blijven hetzelfde.

Je haar zal niet blond worden, maar wel een heel stuk lichter.
Hoezo moet je persee nú je haar verven?

-dubbelpost…-

Als je donker haar hebt, kun je daar wel blonde verf op gooien, maar dat je het goede resultaat krijgt, is zeer klein! Als je je haar echt lichter wilt maken, moet je het blonderen. De kans is groot dat je haar een groene glans krijgt als je het toch gaat verven met de licht asblonde verf…

Dus als ik jou was, zou ik die lichtbruine pakken!

@BratPack
Ik heb erge uitgroei en binnen 2 dagen vertrek ik op vakantie. En aangezien je het 2 dagen op voorhand moet testen, kan dat dus niet.

bij mij werd mijn haar oranje…

Het is beter dat je langzaamaan je blonde haarkleur krijgt.
Dus eerst normaal bruin verven, dat wat lichter bruin, lichter bruin, donkerblond, normaal blond, …
Anders krijg je een heel verkeerd effect.

Maar geloof mij, meisje je zal er spijt van hebben. Ik vind het namelijk heel lelijk als je van een brunette de uitgroei ziet, het is echt niet mooi. Denk er goed over na.

Oh btw, het is niet zo dat ik mijn haar blond wil, ik wil het gewoon enkele tinten lichter.

Wouldn’t do that if I were you.
Ik had m’n haar zwart geverfd en toen ik het weer bruin wilde heeft de kapper het eerst gebleekt en toen geverfd, omdat het anders niet pakt.
Dat schijnt van bruin naar blond ook zo te zijn, als ik jou was zou ik het bij de kapper laten doen.

Nee.
je moet het bleken anders lukt het gewoon niet.

Ja, ik zou het ook bij de kapper laten doen. Anders loop je het risico dat je als een ananas op vakantie gaat.

Haha, oke dan maar niet (’:

als je je haar wat tinten lichter wilt kun je gewoon veel in de zon gaan zitten (in de vakantie dus) met eventueel een blondspray :slightly_smiling_face:

Je kan het gewoon doen hoor, word het wel lichter. Maar niet echt blond.

Dan moet er wel zo’n ontkleurings zakje bij zitten (om het te bleken) :wink: Als je je haar nog nog nooit donker hebt geverfd dan wordt het blond :slightly_smiling_face: Zonder dat ontkleurings zakje erbij zal het niet gaan lukken :wink:

meestal staat bovenop de verpaking van die foto’s waarop staat hoe de kleur wordt :slightly_smiling_face:
succes!

Lijkt me slim om je haar eerst te bleken voordat je asblond over je donkerbruine haar gaat doen.

Dan moet je je haar nog steeds bleken. Want donkerder maken kan altijd maar lichter niet.

idd eerst bleken.
je haar kan dan in 2 kleuren ontkleuren: oranje of geel, als je het geluk hebt dat het geel ontkleurt zet je er asblond over, dan zal je een mooi resultaat krijgen, bij oranje kan je er best een donkerdere kleur overzetten dan. Wel oppassen met asblond dat je niet grijs wordt, ik spreek uit ervaring :pensive:

[b]Je hoeft het helemaal niet eerst te bleken.
De kapper deed dat bij mij en heeft hier mijn haar echt zwaar mee naar de tering geholpen. Het heeft een jaar lang moeten herstellen.

Dat terwijl ik gewoon 2 tinten lichter wilde. Ik heb het zelf nog een x geprobeerd, gewoon een pakje donkerblond over mijn eigen donkerbruine haar en het werd een tint of 2 lichter.[/b]