blond naar bruin

Hoi meiden,

Jaren lang heb ik mijn haar blond geverfd, niet gebleekt ofzo maar gewoon blond geverfd. Nu wil ik graag mijn eigen kleur (lichbruin/middenbruin) terug verven. Ik weet wel dat je van bruin naar blond absoluut niet zelf moet doen. Maar kan je wel zelf van blond geverfd haar naar bruin haar?

liever geen reacties als van ga gewoon naar de kapper ofzo, daarvoor maak ik dit topic niet aan. Hoop dat meiden met ervaring, die dit dus ook hebben gedaan willen reageren :slightly_smiling_face:

liefs

:slightly_smiling_face:

Ik kan die link niet openen? Kan iemand even reageren?(:

Van blond naar bruin kan heel makkelijk hoor, misschien dat t wat donkerder uitpakt als je heel licht blond hebt, maar het kan het makkelijk hoor!

Makkelijk joh! Gewoon naar de Etos gaan, goed pakje verf kopen van welke kleur je wilt, en het erindoen. Ik vind Syoss en John Frieda afraders! Garnier & loreal paris hebben wel fijne verfen. En ohja, kijk goed of het permamente verf is of spoeling. Succes!:slight_smile:

Ik heb dat ook gedaan, maar omdat mijn ‘basis’ blond is vervaagt de kleur zelfs met permanente verf heel erg.

Ik ben van mijzelf blond en ik heb het naar bruin geverft, en ik wil het nu weer blond maar dat schijnt heel moeilijk te wezen haha!! Maar het kan wel, bij mij pakte het wel heel donker uit, maar door het wassen vervaagde het. Dus inprincipe kan het wel.

Pas wel op dat het groen word.
je kan het beste bruin met een rode ondertoon pakken.

Ik had eerst ook blond maar wou het ook graag weer bruin maar ik heb gewoon zo’n spray gekocht die spuit je dan in je haar dan word het wat donkerder en dan gewoon bruin verven :slightly_smiling_face:

Was gewoon mooi bruin geworden (dat heb ik wel vaker gedaan trouwens en is nooit mislukt)

En heb ook bruin naar blond zelf gedaan is ook nooit fout gegaan :stuck_out_tongue:

Bedankt voor alle reacties! Ik heb wel vaker gelezen dat als je haar blond is geverfd en je gaat zelf naar bruin dgaat at het dan een groene gloed kan geven zoals @cynosure zegt. En dan moet je verf met een rode ontertoon nemen?
Welke verf van de kruidvat/etos raden jullie mij aan? want ik wil me haar licht/midden bruin en niet roodbruin. Of zie je dat later dan niet meer? haha ik weet het niet!

Blond geverfd haar terug verven kan gewoon. Als je verf met verkeerde pigmenten neemt kan het wel helemaal groen worden pas daar wel voor op. Laat je adviseren bij een kapper dan kun je alsnog een pakje kopen bij de drogist!
Als je een groene gloed hebt kun je het met ketchup wassen dan gaat het eruit en na een tijdje vervaagt het vanzelf hoor.

Succes.

Ik zit met hetzelfde dilemma, alleen heb ik dus wel uitgroei, maar als je het dan bruin verft gaat die uitgroei dus eigenlijk gewoon mee toch?

Ja ik heb heb ook zo’n 10 cm uitgroei. Dat wordt denk ik wel een kleur verschil? pff haha moeilijk. Als je naar de kapper gaat heb je wel zekerheid dat het goed komt. Maar het is ook zo duur…
Ik wil het echt graag zelf verven maarja ik ben wel bang voor de groene gloed en het kleurverschil.

Ja ik ook zo iets, alleen wat meer uitgroei denk ik haha. Vind dat lichtblonde niet zo mooi meer en het is ook heel raar geworden. Zit dus met hetzelfde probleem. Kapper is ook zo duur idd :frowning_face:

Blond naar bruin is zo ongeveer de makkelijkste overgang om te verven (: Succes!

@DoltMyWay Ik denk dat ik het gewoon ga proberen hoor(: alleen nog even uitzoeken welke bruin ik moet gebruiken, iets met rode ondertoon ofzo… Welk kleur wil jij dan?