Blokkeren op twitter en Facebook

Er zijn een aantal mensen die ik wil blokkeren op twitter en facebook. Ik wil niet dat ze kunnen zien wat ik schrijf op twitter en facebook of wat mensen achterlaten op mijn fb en twitter. Vooral bepaalde familieleden gebruiken twitter en fb om mij in de gaten te houden en ik kan niet vrij praten over bepaalde dingen (homoseksualiteit bijvoorbeeld, ik kom graag op voor de rechten van homo’s maar mijn familieleden denken daar anders over en worden boos!).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand ziet wat ik of andere plaatsen op mijn twitter en facebook? Mijn vader volgt mij bijvoorbeeld op twitter en ik hem niet. Maar hij kan mijn tweets nog steeds lezen denk ik? Als ik hem blokkeer, ziet hij dat ik hem blokkeer? Als ik hem blokkeer, kan hij dan mijn tweets nog lezen?

En op FB: hoe kan ik bepaalde mensen afschermen van mijn prikbord? Dus dat ik maar een paar mensen selecteer en toegang geef tot mijn prikbord?

Ik denk dat het op facebook alleen kan als je geen vrienden bent met die persoon, en dat je dan je prikbord zet op alleen vrienden. Lijkt me vreemd dat je je prikbord kan afschermen voor iemand die bevriend is met jouw. Je kan wel als je een status up date doet, de mensen selecteren aan wie je het wil laten zien. (Alleen dan heb je wel de kans dat die mensen die het niet mogen zien zien dat iemand anders waar zij wel bevriend mee zijn gereageerd heeft op die status)

Over twitter heb ik geen verstand.

Als je iemand blokkeert kan diegene jouw tweets niet lezen nee, voor hem zal het gewoon uitzien alsof jij nooit update of jouw account helemaal niet bestaat, afhankelijk van hoe je op twitter zit (via web, twitter app etc.)

Goede vraag. Volgens mij is daar wel een optie voor.

Bij Twitter kun je dat doen door op iemands profiel te klikken en dan rechtsboven op dat icoontje met de persoon (waar ook Direct Message enzo staat). Mensen weten wel dat ze geblokkeerd zijn. Ze kunnen dan niet meer op je profiel komen en als ze je willen volgen lukt dat ook niet (dat weet ik omdat Steven Moffat mensen die rude zijn blokt, en ik eens wat mensen daarover hoorde).

Via FB is het geloof ik hetzelfde. Sorry, je hebt niet veel aan mij zo x) zie dit maar als een up c:

Wat hierboven gezegd is + op Facebook is er de mogelijkheid om iemand niet alles te laten lezen, maar ik zou niet weten hoe dat precies in z’n werk gaat, sorry!

Je kan trouwens ook je twitter account op privé zetten, dan kunnen mensen zonder account het ook niet lezen, want als je iemand blokkeert en diegene logt uit, kunnen ze het alsnog lezen als je profiel niet op privé staat. Geloof ik.

Je moet een slotje op je twitter zetten, want zoals hierboven ook al gezegd is: als je iemand blokkeert en die gene logt uit kan hij als je geen slotje hebt nog steeds alles lezen.
Op fb moet je iemand ‘ontvrienden’ en dan kan je op dat ratje drukken en blokkeren.