Blokkade....belachelijk of niet?!

Mijn school heeft sinds deze week een blokkade gelegd op een aantal social media platforms. We kunnen via de wifi van school geen foto’s meer zien op snap en insta. Je kan wel berichten sturen enzo maar de foto’s worden wazig of het lijkt alsof ze laden. Ik hoorde sommigen praten over een app zodat je er geen last van hebt. Weet iemand toevallig zo’n app? Ik vind het echt belachelijk. Wat vinden jullie ervan?

Jaa weetje aan de ene kant snap ik zo’n school goed. Ze willen graag dat leerlingen volledige aandacht hebben in de les, wat belangrijk is, want anders leer je niet goed.
Ik zou het zelf natuurlijk ook enorm vervelend vinden als mijn school dat zou doen, maar eigenlijk zou het goed zijn, want echt veel worden afgeleid in de les. Denk ook niet dat je er verder veel aan kunt gaan doen, je kunt het belachelijk vinden maar daar kom je ook niet heel veel verder mee

Ja ik snap wat je bedoelt, maar in de pauze is het wel fijn als je gewoon even je berichten kunt checken, toch? Tijdens de les wordt er weinig op de telefoons gezeten. Ik doe namelijk 3 gymnasium en daar is iedereen redelijk serieus.

Inderdaad. Op mijn middelbare school mocht je überhaupt niet op je telefoon, zelfs niet in de pauze.

Ik snap wel dat het vervelend is, maar ergens vind ik het wel een goed initiatief.
Weet niet of er zo’n app is, maar met 3G of 4G kan je er wel gewoon op.

is bij ons op school ook al altijd geweest, oplossing : betternet downloaden via appstore/play store

Ik vind dit echt een supergoed initiatief.

Ik kon op de middelbare niet eens op hotmail via de schoolsites, best onhandig als je thuis iets had gemaakt (powerpoint ofzo), je moest dus altijd een usb stick mee. Hyves enzo (ja van die tijd ben ik) kon ook niet. In de pauze mocht je wel op je telefoon maar er bestonden toen nog bijna geen apps dus je had er niet zoveel aan. Heerlijke tijd, lekker praten met je vriendinnen in plaats van hersenloos op je telefoon zitten. Ik mis het wel. Maar ik ben oud, dusja.

Ik heb niet eens snapchat en instagram :’) Snap dat het vervelend is hoor, maar zonder overleef je het ook wel.

Dit was echt standaard bij mij op de middelbare, hoor. :’)

Ik zit nu in de vierde en ik praat gewoon met vriendinnen ook al heb ik een telefoon hoor. Alleen de bruggers zijn erg, nu het laptop mee naar school nemen tijdperk is begonnen zitten ze alleen nog maar te gamen.

Maar is iedereen op jouw school zo serieus? Misschien is het ook wel een soort bescherming dat niet iedereen zomaar alles kan delen op school.

Ik vind dat school groot gelijk heeft.
Is youtube ook geblokkeerd? Want ik had namelijk tijdens spreekbeurten enzo vaak filmpjes nodig enzo.

Bij ons mocht je niet eens je mobiel te voorschijn toveren op school, als dat gezien werd door een conciërge, dan werd hij afgepakt en kon je hem het einde van de dag ophalen. :’)
Ik weet niet, ik vind het nog niet zo slecht. zou het ook irritant vinden omdat ik er aan gewend ben, maar het is toch eigenlijk veel leuker om op school bij te kletsen met je klasgenootjes en thuis ff je social media te checken? :slightly_smiling_face:

Dit vind ik echt super goed en als je het er niet mee eens bent dat gebruik je toch gewoon je eigen bundel? Haha, geen tips van mij dus.

Dit ja. Bedenk ook dat het internet het echt niet aan gaat kunnen als iedereen constant bezig is met het versturen/laden van foto’s. Grote kans dat internet voor nuttige zaken nodig is (ebooks, email, nuttige websites), dan is het heel naar als het traag is of niet werkt doordat er heel veel gebruik gemaakt wordt van social media.

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Wordt je tijdens de lessen niet afgeleid en hoeft de school ook niet verantwoordelijk te zijn voor domme handelingen van scholieren op social media. Nu de andere scholen nog!

Hahaha bij ons op school gebruikt de onderbouw iPads in plaats van boeken. Loop je door de school, zitten al die bruggers op de grond op hun iPad :’)