Blog(naam)? β€πŸ˜„

Hey hey allemaal,

Ik zou graag een blog willen beginnen. Dit lijkt mij ontzettend leuk. Ik heb al heel wat dingen bedacht waar ik graag over zou willen schrijven en met meiden wil delen. Maarja, wat hoort er bij een blog? Juist, een blognaam. Dit is echt een struggle voor mij. Ik snap dat heel veel zullen zeggen van, β€˜kom op nou, je wil een blog beginnen en daar moet je creatief voor zijn, maar je kunt niet eens een naam bedenken?!’. Nou dat klopt, ik kan heel veel bedenken, maar met namen verzinnen voor zoiets ben ik nou net weer niet zo goed in.

Dus als jullie een leuke naam weten of tips & tricks hebben hoe ik een naam zou kunnen verzinnen. Zet het er alsjeblieft hieronder voor mij. Ik waardeer alle hulp.

En misschien zijn er wel meer meiden die ook een blog willen beginnen en heel goed gebruik kunnen maken van alle tips & tricks.

Ik weet trouwens dat er wel meerdere forums hierover geschreven zijn, maar dat is vaak voor iemand anders bedoeld en soms niet meer helemaal overzichtelijk.

Alvast bedankt en hopelijk veel plezier.

xxx Lienn

Hi,
ik heb precies hetzelfde probleem. Nu had ik er al wel een paar verzonnen, zoals my curvy life. Daarna zat ik te denken aan iets met mijn naam Michelle of ene afkorting. Ik kwam op Mieslife of lifeofMies maar vond het eigenlijk allemaal niet echt klinken.

Misschien iemand die mij kan helpen???

xx

Haha, ik ken de struggle. Ik wil al jaren een blog starten, maar ik kom er continu maar niet uit. Mijn perfectionisme blokkeert me helaas.

Wat ik heb gedaan, is een mindmap maken. Pak een vel papier en schrijf je naam in het midden. Schrijf dan om je naam alles op wat met jou te maken heeft (welke sport doe je, welke studie, wat doe je in je vrije tijd, hoe zou je jezelf omschrijven - welke woorden schieten je te binnen, misschien een lievelingsgetal, afkomst, etc.). Vraag eventueel aan je omgeving met welke woorden zij jou zou omschrijven.
Vervolgens verzamel je allemaal woorden waarover je zou willen schrijven: wil je specifiek over mode, beauty, sport of juist breed lifestyle? En daarbij: wat maakt jouw blog dan andere blogs? Misschien heb je een zachte β€˜G’ als accent of misschien ben je een echte Rotterdammert. Verzamel allemaal elementen waarbij jij het gevoel krijgt: dit past bij mij!

De kracht van een blog is daarbij authenticiteit: het is jouw ding, anders dan anderen. Zo zijn er mensen die bijv. Beautygloss volgden, maar Misslipgloss skipten; waarom zou dat zijn? Ze schreven/schrijven beiden over beauty, maar zijn beiden weer heel anders.

Bestuur deze woorden goed en kies er een aantal waarvan jij denkt: Ja, hier kan ik misschien wat mee! Experimenteer met combinaties, Nederlands/Engels (misschien Frans? Een andere taal?) en spreek hem een paar keer hardop uit.

Het helpt om je blog als een merk te zien, want jij als persoon bent ook een merk met unieke merkwaarden.

Je hoeft niet creatief te zijn om een blog te starten, met bloggen kun je juist groeien en jezelf ontwikkelen.

Thanks, ga het zeker proberen. Blijft alleen wel lastig haha :slightly_smiling_face:.

Ben jij uiteindelijk met een blog begonnen Eevee?