[blog] mijn wereld & mijn leven

Heee iedereen, dit is een blog, over alles wat me bezighoudt. Een paar stukjes uit mijn leven maar met weinig details, gewoon over hoe ik over bepaalde dingen denk. I hope you like it!

niet alles gaat over het nieuws en zulke saaie dingen. maar dat verschilt gewoon een beetje, alle reacties welkom!

8 oktober 2010
Antonie Kamerling. Eerlijk gezegd kende ik hem helemaal niet. Wel van naam natuurlijk, en ik heb geloof ik wel eens een film gezien waarin hij speelde. Maar ik kijk geen gtst en die afleveringen waren trouwens toch van voor mijn tijd. Maar zelfmoord, hoe kan iemand tot zo iets in staat zijn? Het idee dat je alle mensen achter laat die van je houden moet toch verschrikkelijk zijn? Denkt zo iemand daar dan helemaal niet bij na, of is zijn leven zo verstoord dat hij niets anders kan? Dat hij alles geprobeerd heeft maar dat dat écht de enige uitweg is? Best lullig, vaak springen mensen van een flatgebouw af, en terwijl ze in de lucht hangen komen ze ineens met de oplossing voor hun problemen. Pats boem. Te laat, helaas. Volgende keer beter. Maar zo gaat dat niet, wij zijn geen katten en we hebben niet meerdere levens. Iedereen heeft wel eens een moment waarop hij of zij zijn leven niet meer zo ziet zitten. Maar om er echt niet meer te zijn? Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar dagelijks over nadenken. Die man had roem, had succes, had nog zoveel voor zich. De kinderen van zijn kinderen, hij zou opa worden en hij zou nog vele rollen bemachtigen. Maar ondanks alles had het leven dan toch geen zin meer voor hem. Dit is iets waar ik me niks bij voor kan stellen maar er zullen vast mensen zijn die hierover mee kunnen praten. Maar zij zoeken hulp, en helaas kwam die hulp voor Antonie te laat.

Leuk geschreven, ben het alleen niet met je eens :’) Maar even een puntje.

Best lullig, vaak springen mensen van een flatgebouw af, en terwijl ze in de lucht hangen komen ze ineens met de oplossing voor hun problemen.

Als ze zelfmoord plegen, weet je toch niet wat er in hun hoofd omgaat als ze te pletter vallen? Niemand die het na kan vertellen.

nee oke, haha maar ik wilde alleen maar aangeven dat er vaak nog zoveel aan te doen is en dat als je dood bent het te laat is zegmaar xd

Maar hij was al heel ver heen qua depressie. :wink:
En ik vind dat hij het wel goed heeft aangepakt. oke zelfmoord is NIETGOED. maar hij heeft tenminste zichzelf vermoord… je hoort ook zovaak dat depresieve mensen eerst hun vrouw en kinderen vermoorden en dan zichzelf. iedereen zegt dat hij egoistisch is. maar hij heeft z’n vrouw en kinderen wel een leven verder gekunt welliswaar zonder hem maargoed.

ja klopt, das ook zo. en als je echt helemaal desperate bent snap ik het van een kant ook wel. wel echt heel zielig voor zn vrouw & kinderen.

Ja dat wel! maar helaas kunnen wij daar allemaal niks meer aan doen :frowning_face:

Je kunt je er niets bij voorstellen omdat je zelf niet depressief bent.
Ik snap wel wat je probeert te zeggen, maar ik ben het niet met je eens.

Voor de rest: Ik vind het goed geschreven, ga vooral door.

Ook al had hij heel wat dingen mee, dat zegt niet dat hij gelukkig was daarmee. Een depressie gaat verder dan dat. (dat is eigenlijk wel logisch, maar dit was het eerste dat me te binnen schoot)