Bloedverlies

Hoi,
Ik ben deze maand begonnen met de pil. Ik ben 3 dagen na mijn ongesteldheid begonnen. In de bijsluiter van mijn pil (microgynon 30) staat: bij starten op de eerste dag van de menstruatie is de pil meteen betrouwbaar. Als u op een andere dag begint, is de pil niet meteen betrouwbaar. Gebruik dan de eerste 7 dagen een condoom als u wilt vrijen. Ik heb dit dus netjes gedaan, en heb na 15 dagen onveilig seks gehad. Mijn vriend is niet in mij klaar gekomen. Nou las ik op internet veel verschillende dingen, dat de pil pas na de eerste strip veilig zou zijn. Ik vind dat heel raar als in de bijsluiter staat na 7 dagen. in de nacht van de 4e op 5e stopdag heb ik bloed verloren, echt rood bloed. Dit heeft 1 dag en 1 nacht geduurd, daarna had ik een dag waarin ik een beetje bruin bloed verloor. Nu heb ik gister mijn eerste pil weer geslikt, en vanochtend kwam ik er achter dat ik weer een beetje bloed ben verloren. Is dit normaal voor een eerste stopweek?
Liefs,
Lisa

Je lichaam moet wennen aan de pil, zoveel hormonale veranderingen enzo. Niet raar dat je dan wat onregelmatig ongesteld bent, of je kan een doorbraakbloeding krijgen. En ik zou dingen op het internet niet zo snel vertrouwen, maar de bijsluiter wel.

Precies wat Dexter schrijft!

Het duurt even voordat je lichaam gewend is aan de pil.
Geef het ook die tijd!

En internet is inderdaad niet altijd even betrouwbaar, er staat ook dat kaboutertjes bestaan :wink:

Dit mag je vragen in een van de algemene topics. En als je onzeker bent, kun je altijd voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.