Bloeding

Heyheyy,

Ik had een vraag, heb er even een topic over aangemaakt.

Maar heb dus eergisteren seks gehad (Zit niet aan de pil, veilig gedaan condoom niet gescheurd.) en ik heb nu last van bloedverlies, niet een klein beetje maar heb het gevoel dat ik ongesteld ben terwijl ik net een weekje niet meer ongesteld ben.

Is dit iets om me zorgen over te maken?

misschien gewoon een wondje? zou me er niet te druk om maken, maar als het in een paar dagen niet minder wordt misschien even langs de huisarts gaan

Sommige meiden bloeden als ze voor de eerste keer sex hebben. Het kan zijn dat je vagina zich nu nog schoonmaakt op de een of andere manier.

Hmm, kan dat zo blijven dan want dit is de eerste keer dat ik het heb.
Dit was pok niet de eerste keer, en de eerste keer bloedde ik ook niet.

Kan inderdaad een wondje zijn, maar als het lang blijft bloeden lijkt het me geen wondje. Zou voor de zekerheid even langs de HA gaan als je het niet vertrouwd.

Ik ben net naar de ha gegaan eigenlijk voor wat anders maar heb dit gelijk even nagevraagd.
Nu moet ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doen… :thinking: stress stress stress.
Maar ik bloed nog steeds dus het is nu denk ik niet betrouwbaar om een test te doen, kan wel janken. Als ik niet meer bloed moet ik ook even een afspraak maken voor een uitstrijkje.

Een zwangerschapstest is belachelijk als je voor de eerste en laatste keer seks hebt gehad een paar dagen terug. lijkt mij niet correct.

Nee, ze vroeg of ik 6 weken terug seks heb gehad en dat klopt. Maar daarna was ik wel gewoon ongesteld geworden, ze zei dat ik die voor de zekerheid moest doen omdat ze d’r verder niks bij kon bedenken…

Aaah ik had je beginpost niet goed gelezen. Excuses daarvoor.

Oke, dan is het wel correct. Maak je niet teveel zorgen. Ik heb ook wel eens een paar dagen gebloed na seks. Die test is voor de zekerheid (ik neem aan dat je het destijds ook veilig hebt gedaan?))

De keren dat ik seks heb gehad met m’n vriend (4 keer) hebben we het altijd veilig gedaan. Heb zelfs nog een keer een MAP gehaald, omdat hij het alsnog niet vertrouwde. We letten er heel erg op dus dit vinden we heel raar en knijpen 'm allebei nu heel erg.

MAP kan je hormonencyclus in de war brengen en bloedingen teweeg brengen. Ik weet niet hoe lang dat geleden was, maar dat kan er dus iets mee te maken hebben!

Ik zou ook absoluut geen zwangerschap verwachten, zeker niet als je zo langdurig bloedt. Dan heb je het eerder over een miskraam dan een zwangerschap denk ik.

Maar goed, volgens mij zijn je hormonen gewoon even in de war van de MAP en ik zou me dus niet teveel zorgen maken. Maar voor de zekerheid een uitstrijkje en een zwangerschapstest doen kan nooit kwaad!

Het is ongeveer een maandje geleden dat ik een MAP heb gehaald, dus dat zou misschien ook nog wel kunnen, hooop ik!

ik heb ook af en toe bloedingen na de seks en meestal heb ik dan een mini wondje want het ‘‘laagje huid’’ in je vagina is erg gevoelig en als er een penis verkeerd in gaat of je bent niet nat genoeg kan je het een klein beetje scheuren.
ik zou me geen zorgen maken