Bloedend tandvlees

Hey iedereen,
Wel ik heb blokjes, en sinds ze terug werden aangespannen de laatste keer,
blijven ze pijn doen en redelijk los staan. Maar bij het minste wat ik eet, of mijn tanden aanraak bloed het een beetje. Mijn mama denkt dat het komt doordat
mijn tandvlees waarschijnlijk ontstoken is, en dat als ik beter mijn tanden poets,
en vaker dat het dan wel ophoudt. Klopt dit, of komt dit door iets anders?

Bedankt, Elenaa

upje ? (:

Ja volgens mij is dat wel zo, ik heb ook wel eens last van bloedend tandvlees en dan poets ik m’n tanden met andere tandpasta (iets met een m geloof ik, ik weet de naam niet meer) die speciaal voor je tandvlees is.

ik was eergisteren bij de tandarts en ik heb ook dat me tandvlees snel gaat bloeden hij zij dat dat kwam doordat er tandplak tussen je tanden blijft, ik moest van hem beginnen met flossen elke avond, alleen weet niet of dat met een blokjesbeugel gaat?

ik heb geen idee wat blokjes zijn, maar mijn tandvlees bloedt ook sinds ik een beugel heb/ eruit is gehaald en de ortho zegt dat je gewoon goed moet poetsen en met je tandenborstel je tandvlees moet 'masseren’zeg maar, en dat het dan wel weg gaat

up

Bij mij was het ook zo ongeveer.

je meot je tandvlees gewoon heel hard poetsen zodat alle bloed eruit komt, het doet wel pijn maar het komt wel weer goeed

Lijkt me geen goed idee.
Als je tandvlees bloed, kan dat een teken zijn dat het tandvlees ontstoken is.
Je zou dan moeten vlossen. Als dat mogelijk is met een beugel. Anders kan je het proberen met tandenstokers.
Er bestaat, dacht ik, ook speciale tandpasta voor ontstokken tandvlees. Dus misschien kan je dat een keer halen.
Gezond eten zorgt er ook voor dat het tandvlees sneller gezond wordt.

met beugel kun je

1. vlossen met die speciale vloosdingetjes hier is een foto die kun je gwn bij de kruidvat halen, maar mis dat je ook zachte kunt krijgen dan zou ik die pakken
  2. tandvlees masseren met je tandenborstel
    ow en 3) niet je tandvlees gewoon heel hard poetsen zodat alle bloed eruit komt.

ik heb nog nooit van vitamine d tekort gehoord haha
maar zo te zien heeft het bij jou geholpen

O dat heb ik ook ik draag een blokbeugel en ik kan ook niks eten mijn tandvlees bloed ook. Ik heb gehoord dat het na een tijdje weg gaat.

ja dat klopt heb ik ook gehadt met mijn blokjesbeugel
gelukkig is ier er nu uit

bloedend tandvlees is vaak ook ontstoken tandvlees. (als het rood en geïrriteerd is)
dan kan je het beste veel spoelen met zout water, en vooral wel blijven poesten maar zachtjes.

Bloedend tandvlees is vaak ontstoken tandvlees, en dan gewoon zacht poetsen.

spoelen met kamillethee heb ik ooit gehoord