bloedbolletje navelpiercing

ik heb mijn navelpiercing nu sinds september 2014, en heb m sinds dag 1 goed verzorgt met zeezout. nu ben ik rond december gaan minderen met schoonmaken, en heb t alleen onder de douche gedaan. ging allemaal goed. tot ik eind februari ging zwemmen, toen is t gaan ontsteken. dus ik weer zeezouten en nu is t zo dat t niet meer ontstoken is (niet meer opgezwollen, rood of pijnlijk) maar er zit een soort balletje met bloed achter t onderste gaatje, waar soms iets uitkomt ( geen pus ) weet iemand wat dit is en wat ik dr mee moet?

Ik zou het goed met sterilon verzorgen.

Als je de piercing er eventjes uit haalt en het vocht voorzichtig eruit duwt, dan breng je sterilon op het gaatje.
Laat dat er een beetje inweken/ intrekken. Dit spul brand heel erg wanneer je het op wondjes aanbrengt!

Eenmaal een paar keer met sterilon gespoelt, gaat het wat minder branden. De alcohol droogt je huid bij dat
wondje uit en ontsmet zo, dat bacterieen en dergelijke minder kans krijgen om het te doen ontsteken.

De piercing moet je ook schoonmaken met een beetje sterilon en na weer terug doen in het gaatje.
Herhaal dit een paar keer om de dag. Ik neem aan dat het op die manier minder wordt en geneest.

Hopend je hierbij te hebben geholpen. Zelf heb ik ook een navelpiercing, maar weet tot heden niet hoe ik
deze los krijg. In iedergeval wens ik je alvast plezier met je piercing en dat deze netjes verzorgd mag worden.

Dat bloedbolletje, is dat iets hards wat je voelt bij je navel? Want dat voel ik ook. Misschien is dat een
stuk huid dat inwendig gehard is tijdens de genezingsproces van je piercing?

Ik heb mijn navelpiercing net los gekregen en er even helemaal uitgehaald. Het weer terugdoen vond ik iets
moeilijker dan eruit halen. Je moet op dat moment ook eventjes een hele sterke meid zijn!

Zo doe ik nu het schoonmaken:
Met schone handen doe ik sterilon erop. Bovenste balletje losdraaien, maar ik haal de piercing er voorlopig niet
helemaal eruit. Ik doe `m half eruit en duw de piercing weer terug, en altijd extra sterilon erop en eromheen.
Dit herhaal ik een beetje door de piercing half eruit en weer terug te duwen. Daarna draai ik `m weer vast.
Het brand daarna en laat het maar uitbranden zodat er met sterilon goede ontsmetting plaatsvind.

Ik hoop dat deze extra informatie je goed van pas komt, of dat iemand met meer ervaring je kan inlichten.
Bij een piercingshop (waar je de piercings laat zetten) hebben ze zeker alle ervaring hierover. Veel succes!

Ik heb zelf niet zoveel ervaring maar in het piercingtopic word er meerdere keren gezegd dat je sterilon/dettol niet moet gebruiken dus ik zou even dat topic goed doorlezen voordat je er vanalles mee gaat doen en opsmeren.

Je moet er dus absoluut geen sterilon op doen. Dat spul is veel te agressief en dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, aangezien je zegt dat het brand. Ik weet niet hoelang jij je navelpiercing hebt, maar je bevordert de genezing niet door de piercing er om de paar dagen uit te halen (en even lekker in te smeren met sterilon en uitbranden… wtf?). Het lichaam is prima in staat zoiets zelf te genezen.
Geef aub geen advies als je er geen verstand van hebt, want dit klopt echt van geen kant.

Just Naomi; ik heb zelf geen ervaring met bloedbolletjes en kan alleen maar adviseren om te zeezouten. Zou het niet weggaan, kan je altijd even naar je piercingshop gaan om het te laten nakijken.

Mag in het piercingtopic