bloedbessen plukken loon

Heee, :bowing_man:

Ik ga waarschijnlijk deze zomer met een paar vriendinnen voor het eerst bloedbessen plukken. Vorig jaar wilden we dit ook gaan doen. Toen waren we te laat, want alle bessen waren al geplukt. We wilden het nog een kans geven. Hoeveel verdien je met bessen plukken en gaat dat per uur of per krat/kilo? Heeft iemand ervaring? Hoelang waren je werkdagen? Ik ga trouwens in Neerijnen plukken, dus misschien heeft iemand daar in de vakantie ook gewerkt?

xxx
charlotte

Ik heb met bloedbessen al twee jaar in Neerijnen geplukt. Vlm vertrekt de bus (tenzij je met eigen vervoer gaat) om 7 uur. Wel stipt dus niet te laat komen :wink: Je verdient per krat. Meestal hangt dat rond de 2,50 per krat. Soms zit je op een slecht veld en wordt de kistprijs hoger. In het begin pluk je misschien niet zo snel, maar dat leer je heel snel aan. Ook vind ik het heel gezellig. De bus naar huis vertrekt dacht ik rond 3 uur. Je moet je wel optijd opgeven als je weer wilt inderdaad. Ze kiezen eerst de ervaren plukkers, dan de onervaren en als laatst de 13-jarigen. Ik zal ook meerdere weken dat je kunt aangeven en in de opmerkingen kun je zetten hoeveel je wilt werken.
Succes!