Bloedarmoede?

Hey,

Ik ben zojuist 2 dagen terug van vakantie, en op mijn vakantie kreeg ik erge last van duizeligheid, maagpijn, geen eetlust, vermoeidheid. Nu ik thuis ben heeft dit zich doorgezet en heb sinds een paar dagen ook last van tintelingen in mijn armen en benen. Het begon met de maagpijn en geen eetlust dus ik dacht in eerste instantie aan iets anders, maar ik begin nu steeds meer te denken dat het bloedarmoede kan zijn.

Je hoort ook wel eens over dat je het kan zien aan je oogleden, nu moet ik zeggen dat mijn oogleden wittiger zijn dan normaal (de binnenkant).

Jullie denken nu vast, ga naar de dokter, maar mijn ouders zijn daar niet zo makkelijk in en die bellen niet zo snel voor een afspraak dus daarom vraag ik het maar even hier, zijn hier meiden met bloedarmoede en zou dit bloedarmoede kunnen zijn?

X

Toen ik last had van bloedarmoede had ik vaak hoofdpijn en was ik 24/7 moe, jouw ziekte lijkt me iets anders.

In de vakantie heb ik precies hetzelfde gehad, toen bleek dat ik gewoon veel te weinig had gedronken. Veel drinken en ook blijven eten ook al heb je niet veel eetlust! En als dat niet helpt zeker naar de dokter.

Huh wat ga gewoon een dokter bellen, tintelingen is niet normaal. Misschien heb je een bacterie opgelopen op je vakantiebestemming namelijk.

ik heb bloedarmoede en ik ben vaak duizelig en moe. ik zou toch voor de zekerheid naar de dokter gaan

Dit lijkt me eigenlijk geen bloedarmoede… Je kan ook zelf een afspraak maken bij de dokter? En vriendin mee laten gaan ofzo.

Dat zou kunnen, maar hoe vind je een teek… Ik heb nog nooit een teek gehad.

Ik heb het ook gehad op vakantie en ik was echt zo moe. Ook was ik regelmatig duizelig. Maar tintelingen en buikpijn duiden niet op bloedarmoede.

Ik heb zo in mijn leven vaak bloedarmoede gehad, slechte eter.
Maar nooit eetlust gehad of buikpijn.
Wel dat ik al gauw zwart voor mijn ogen ziet etc.
En ik denk toch echt dat de dokter het beter weet, bel gewoon zelf voor een afspraak. Hoeven je ouders niks van te weten toch?

Misschien kan je zelf de dokter bellen voor een afspraak?

Ik heb nu zelf bloedarmoede en mijn ouders dachten ook dat je het kan zien aan je ogen, terwijl er bij mij daar niks te zien viel. Ik was gewoon de gehele dag moe en had ietsje minder eetlust (maar ik dacht dat dat door het warme weer kwam).
Gewoon even naar de dokter gaan en laten bloedprikken.

Gewoon zelf je huisarts bellen, waarschijnlijk moet je bloed laten prikken in 't ziekenhuis en bellen voor de uitslag.
Klaar is kees.