Bloedarmoede & bloedprikken

ik heb dus misschien bloedarmoede en daarvoor moet ik maandag dus bloedprikken. & ik ben echt als de dood voor naalden.

Dus ik zou graag weten hoe jullie ermee omgingen.
en hoe jullie ervaringen zijn/waren met bloedarmoede.

x

Een vriendin van my heeft Bloed armoede , ik gha er wel goed om hoor , denk e ik laat haar vallen omdat ze dat heeft :wink:

Bloedarmoede weet ik niet, maar ik heb een maand en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, en ik moest om de dag bloed laten prikken. De eerste keer was ik ook ontzettend bang, maar je voelt het eigenlijk helemaal niet! Je hoeft echt niet bang te zijn, dat meen ik!

Succes!

Ik heb dat ook gehad, of nogsteeds (aangezien ik mijn medicijnen vergat telkens ¬¬)
als je er medicijnen voor krijgt, zeker gewoon slikken btw ^^

ik ben zelf als de dóód voor naalden, en het was ook maar dat me werd beloofd dat we gingen winkelen anders ging ik echt niet hoor :stuck_out_tongue:
maar uiteindelijk valt het allemaal reuze mee (: gewoon niet teveel aan denken en een andere kant opkijken :relieved:

(bekijk vooral de naalden niet voordat ze prikken >.< dat deed ik dus wel)

Ik heb wel iets van twintig keer mn bloed laten prikken ( niet overdreven).
Eerlijk gezegd helemaal geen problematische ervaringen gehad… (behalve eentje, het duurde gigantisch; ze prikte in de verkeerde arm ( ik zei nog dat ze de andere moest doen ^^). maar goed)
Het doet écht geen pijn… serieus niet. Je voelt het niet eens wanneer hij erin zit!

Ik kijk altijd wel, maar als je er niet tegen kan niet kijken. Of anders alleen kijken naar je bloed wat in het buisje gaat :grinning:

Ik moest bloedprikken om te testen of ik pfeiffer had.
Ik dacht ook dat ik 1 buisje moest vullen, werden het er 5.
Nah ik zat daar echt helemaal te bibberen en te janken.
Kan er wel om lachen als ik er aan terugdenk.

Ik heb ook bloed laten prikken om me te laten testen op bloedarmoede, wat bij mij het beste werkt tegen mijn angst voor naalden is m’n ipod keihard aanzetten zodat ik niets meer hoor en niet kijken.

Ik heb ook bloed moeten laten prikken voor bloedarmoede, en ben ook bang voor naalden, maar je moet gewoon niet kijken en de mensen die bloed prikken die stellen je wel gerust :slightly_smiling_face:

Ben toevallig gister geweest.
En ben zooo schijt voor naalden. En dat mensen ging serieus 4 buisjes eruit halen. Maar het viel wel mee. Ben daarna wel flauwgevallen, maar dat moet je even wegdenken. Maar ik heb miss bloedarmoede of de ziekte van Pfeifer of iets aan mn schildklier. Maar waarsch is het stress. Maarja, maandag de uitslag…
Succes met het prikken, niet kijken en gewoon er niet aan denken. Het helpt ook als er iemand mee is!
xx

ik moest ook 2 keer bloedprikken omdat ze dachten dat ik het had, maar ik had het niet, 1 keer moest ik 5 buizen, de nadere keer 7. gewoon de andere kant opkijken! ik moet tegenwoordig iedere maand spuiten halen, gewoon de andere kant opkijken, ik vind t ook eng

Ik vind prikken juist leuk! =D
(Toen ik de prik tegen rode hond enzo moest halen stond ik er echt geboeit naar te kijken! xD)

ik heb 3 keer bloedgeprikt met maar 3 buisjes
maar het doet echt totaal geen pijn. die prikken onder je schouder zegmaar zijn pijnlijker, al zou een bloedprik pijn doen.
maarja ik ben ook niet zo bang voor naalden. ik vind bloedprikken eigenlijk best wel leuk :stuck_out_tongue:

Toen ik zwanger was moesten er 7 buisjes bloed worden geprikt. Ik kan ook niet tegen naalden, dus vroeg ik of ze het rustig wilde doen. Maar meestal leiden ze je wel af hoor.
Of toen ik bevallen was, toen moest ik elke dag een tromboseprik (tegen bloedstollingen, had een keizersnee gehad) de zuster was zo vriendelijk de naald er rustig in te doen (het moest in me dijbeen) totdat er een andere zuster dienst had, die deed het in één beweging TSJAK. Dat deed een beetje zeer want ze had verkeerd geprikt.
De allervervelendste prik die ik kreeg was de ruggenprik die je voor de keizersnee krijgt (Om je benedenlijf te verdoven zeg maar) Je ziet namelijk niet wat er achter je rug gebeurd. En laat die kloot ook nog verkeerd prikken, dat deed wel even gemeen zeer.
Maargoed, om een verhaal kort te maken: Gewoon eerlijk zeggen dat je een beetje bang bent, meestal leiden ze je wel af dmv een praatje. Sterkte meid! :couplekiss_man_woman:

ik was vroeger altijd als de dood voor naalden, ik ben een langere tijd ziek geweest, altijd moe, zo moe dat ik alleen maar kon slapen, en alles deed me zeer, ik heb toen vet vaak moetten bloed moeten prikken, vaak 8 tot 12 buisjes… en dat elke week… ze konden elke keer nix vinden… nu vind ik het helemaal niet eng meer… enja weet nu eindelijk wat ik heb :slightly_smiling_face: chronisch tekort aan vitamine b12… enja nu moet ik elke week een spuit vitamine krijgen… hahah je went er snel aan :wink: succes ermee… nog wat tips, niet kijken als ze gaan prikken…je zult vast nog vaker moetten prikken… elke keer is het minder erg :wink: over een tijdje lach je erom, net als mij :wink:
gr samm

Vreselijk, prikken en naalden :S
Als klein kind toen ik zo’n tweelingprik kreeg ,vond ik het geweldig!
Maar nu… Brrr…
Het doet nooit zeer, en je voelt het ook niet echt, maar het idee is het gewoon.
Nouja, suc6, je overleeft het wel hr! Gewoon niet kijken, dat werkt het best.

Ben niet echt bang voor naalden,
maar ik had zelf eerst ook bloedarmoede.
Ik werd zo geprikt en ik keek naar het bloed in het busje,
het had zo’n paarse kleur
ielvetgoor.

ik moet morgen,
want mn bloedgroep is nog niet vastgesteld ofzo.
maar waar prikken ze dan? ;$

ik had 2 jaar terrug bloedarmoede.
ik hoefde maar 1 buistje te prikken. Ik moest elke dag 2 van zo’n ijzerpillenslikken.
maar ik had het zo erg dat ik flauwviel en als ik opstond of ging bewegen dat het heel zwart voor mijn ogen werd. ik heb toch wel een klein jaartje de pillen geslikt.
maar volges mij heb ik het nu nog steeds…

trouwens gewoon met die vrouw/man praten die die naald erin zet.
en dan komt alles goed :wink: Ze prikken in je binnenarm daar bij je elleboog.

Gewoon niet naar de naald kijken, dat hielp bij mij tenminste.