Bloed tijdens seks en ben ik ontmaagd?

Heey meiden,

Ik heb 2 vraagjes…

Een kleine 2 weken geleden heb ik ‘seks’ gehad. Ofja… het was er eventjes in (kleine 3 minuten) en er weer uit. Dit heb ik met mijn exvriend ook gehad (erin en eruit). Maar betekend dit dat ik ontmaagd ben? (mijn vriendin zegt altijd; ‘Eenmaal erin is geen wegmeer terug!’)

Andere vraag… Deze is beetje beschamend…
Ik had dus kleine 2 weken geleden ‘seks’ gehad, alleen keek hij naar beneden en zat hij helemaal onder het bloed… Ik wist niet wat ik moest doen en raakte ervan in paniek. Gelukkig hielp hij mij en konden we er uiteindelijk wel omlachen (ookal was hij ook even in paniek). Ik had hem maar verteld dat ik ongesteld was. Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar dat was het dus niet. Ik was die week erna pas ongesteld geworden. Ik snap dus niet hoe dit dan kan komen?? Ik ben getest op SOA en dat heb ik niet!
Hij droeg geen condoom, maar ik was wel nat en we hadden ook voorspel dus daar zal het ook niet aan liggen?

Maar nu ben ik dus heel bang dat dit weer gaat gebeuren aangezien we maar een kleine 3 minuten seks hebben gehad. En in de toekomst zal dit waarschijnlijk wel langer gaan duren… Ik wil dit niet nog een keer meemaken hihi… :blush:

Heeft iemand antwoord op mijn 2 vraagjes?? :slightly_smiling_face:

Ik vind dat wel een ontmaagding, maar er zullen vast ook mensen zijn die dat geen ontmaagding vinden. Het is denk ik belangrijker wat je zelf vindt.

En het is helemaal niet raar om bij de eerste keer (of keren) te bloeden. Als je het na een aantal keren nog steeds hebt, zou ik wel even naar de huisarts gaan.

Ja, je bent ontmaagd.

Ontmaagd gaat niet over hoeveel ervaring je hebt met seks. Dat is iets heel anders.

Bij de eerste keer kan je bloeden, of omdat je niet nat genoeg bent en er ontstaat een wondje, of omdat het de eerste keer is en het nog wat lastig gaat.

Maar om het je eerlijk te zeggen, voor iemand die aan seks is begonnen, weet je er vrij weinig van. Ik stel voor dat je eerst zorgt dat jullie er iets meer over weten… Dat is toch wel normaal op je zestiende eigenlijk.

• Eerste keer, dus eigenlijk eerste paar keren, of als het langer duurt, verder er in gaat, of hij groter is dan je vorige vriend :wink:

Eerste keer bloeden kan gebeuren inderdaad, maar aangezien jullie geen condoom gebruikten mag ik hopen dat je wel andere anticonceptie gebruikt?

Dankjewel voor je berichtje. Gelukkig is het normaal! Ik schrok al hihi… :blush: Ik hou het zeker in de gaten

Zodra hij er in is geweest ben je ontmaagd. Of dit nu alleen zijn eikel was of helemaal. Je kan met elke keer seks bloeden.Mocht het weer gebeuren, kan je de persoon gewoon eerlijk zeggen wat het is, er is niets raars aan.

Dankjewell! Mag ik vragen waarom je denkt dat ik er vrij weinig van af weet? (Bedoel ik niet lullig hoor haha) :slightly_smiling_face: Ik vroeg het me gewoon af omdat de een zegt van wel en de ander zegt van niet.

Jaa ik slik zelf de pil :slightly_smiling_face:

^ Omdat je niet wist dat je kan bloeden van seks en vraagt of je ontmaagd bent. (:

Ik wil even toevoegen dat dat niet heel erg is, maar wel handig om te weten waar je aan toe bent en wat je aan het doen bent. Dus even inlezen en onderzoek doen kan handig zijn.

Dankjewell voor je antwoord! :slightly_smiling_face: Aii… das vervelend ;( Ik hoop niet dat het een dingetje is dat elke keer gaat gebeuren. Eerlijk zijn is voor mij geen probleem dus dat moet lukken!

Ja ik weet van contactbloeding af maar ja ik schrok er erg van aangezien dit nog nooit is gebeurt haha… En ik vraag het liever extra een keer aan iemand om er zeker van te zijn of misschien heeft iemand er ervaring mee. En dat van ontmaagd zijn is omdat de ene persoon zegt ja je bent ontmaagd terwijl de ander zegt nee je bent nog maagd. Daardoor wist ik even niet meer wie ik nou moest geloven. :slightly_smiling_face: