Bloed prikken

Misschien raar om dit op het girlscene forum te plaatsen maar ik denk dat ik hier toch wel het snelste antwoord krijg (en misschien heeft iemand er toevallig wél verstand van) maaaar ik moet donderdag bloedprikken (heb Pfeiffer en daardoor ook een lichte ontsteking in de lever en ze willen dus kijken hoe het nu ermee gaat) maar woensdag is mijn gala op school. Nou vroeg ik me dus af of het in mijn bloed te zien is/het slecht is om dus de avond voor het prikken een biertje te drinken? En ik weet dat alcohol niet goed is als je wat met je lever hebt hahaha maar het is zowat niks gelukkig plus ik ga ook zeker niet veel drinken.

Je bent in principe na 3,5 uur nuchter nadat je 1 biertje hebt gehad (Ik zeg niet dat je meer moet drinken natuurlijk cuz hoe meer je drinkt, hoe langer het duurt voordat je helemaal niks meer in je bloed hebt zitten. Een biertje kan dus nog wel! (neem ik aan haha)

Je moet toch altijd nuchter bloed prikken?

Hoeft niet altijd hoor

Ik zou het toch op safe spelen en de avond ervoor niet drinken. Alcohol kan je altijd nog drinken. :slightly_smiling_face:

Nuchter slaat in dit geval op niet eten en drinken, niet alleen op alcohol. Je mag 8-12 uur van te voren eigenlijk al niet meer eten en drinken (een glaasje water mag wel maar ook niet teveel), om nog de beste resultaten te krijgen.

ik heb nooit nuchter (niet eten en drinken) hoeven bloedprikken voor mijn lever controle. Mijn moeder moet voor haar diabetis/schildklier prik wel altijd nuchter zijn.

Even update ik ga lekker dinsdag bloedprikken ipv donderdag want mama zei zelf al ja jij gaat wss wel drinken woensdag he hahaha dus im safe!!! <3

Weet ik haha, ik ben bekend met bloedprikken en ik weet wat ze bedoelen met nuchter prikken maar het ging mij echt alleen puur om het alcohol.

Stiekem maakt dit me heel boos (omdat mensen dit zo licht opnemen!). Ik heb zelf al 4 jaar Pfeiffer, en daardoor heb ik ook last van een opgezette en verharde lever. Dit is zo uit de hand gelopen dat ik een jaar terug in de zomervakantie getest werd op Leukemie. Je moet deze ziekte echt niet zo licht nemen als je doet; sterker nog, het zou het beste zijn voor je lichaam om juist helemaal te stoppen voor een poos met alcohol. Je lever is hét orgaan voor de ontgiftiging van je lichaam, en je geeft zelf al aan dat die niet op en top functioneert. Wat je gaat doen door alcohol drinken is jezelf enkel alleen nog maar meer vergiftigen.

Overigens is het misschien handig om eens research naar het virus achter pfeiffer te doen. Het is een ziekte die veel minder zwaar genomen wordt dan het werkelijk is, en jezelf schade aandoen door onverantwoordelijk om te gaan met je lichaam kan (levenslange) gevolgen hebben.

Sorry voor de rant, maar neem alsjeblieft van mij aan dat alcohol het absoluut niet waard is!!!

ik snap wel dat je boos bent inderdaad als het bij jou zo erg is/was, de dokter zei zelf wel dat mijn lever zowat niks is dus ik denk dat ik 1 keer wat drinken in een paar maanden niet erg is (ik heb al een paar maanden niet gedronken en ben het verder ook niet van plan) en ik ben ook niet heel erg ziek van de Pfeiffer, alleen nu al 2 weken keelontsteking. Vind het heel naar voor je dat het bij jou wel zo is en hoop dat het niet lang meer blijft :frowning_face: en bedankt voor toch dit posten