Bloed plassen?

Hoi meiden,

Ik heb hiervoor even een nieuw account gemaakt, want dit hoeft niet iedereen te weten die mij hier kent.

Maar ik heb nu al een paar keer dat ik bloed ‘‘plas’’. Het is niet echt tijdens het plassen, maar meer dat er bij het afvegen bloed bij zit. Eerst dacht ik dat het aan de pil lag, maar ik twijfel daarover. Ik heb een beetje problemen gehad met de pil die ik slik, onregelmatig geslikt en een nieuwe pil. Ik dacht dus eerst dat het daar aan lag.

Nu heb ik 4 dagen geleden 1 pil van de nieuwe strip geslikt, maar hierna geen pil meer geslikt. Door de verbouwing was ik alles kwijt, dus ik heb na een stopweek 1 pil geslikt en daarna niet meer. Nu had ik vandaag weer bloed bij mijn ontlasting. Niet veel, voornamelijk bij het afvegen dat er bloed bij zit. Ik kan niet ongesteld zijn. Ik heb net een stopweek gehad, waarin ik dus ongesteld was.

Twee weken voor deze stopweek zat er ook bloed bij mijn ontlasting, en was ik ‘‘half’’ ongesteld. Niet veel, maar meerdere dagen zat er wat bloed bij.

Dit heb ik nu al vaker gehad de afgelopen maand, dat ik opeens midden in mijn pillenstrip bloed verlies. Ik ben al dik 3 jaar ongesteld, dus het is niet zo dat ik onregelmatig ongesteld was. Kan het komen doordat ik laatst maar 1 pil heb gehad, en daarna niet meer?

Of heeft dit niks mis de pil te maken, en kan er iets anders aan de hand zijn? Ik kan natuurlijk altijd naar de dokter, maar wil dit liever niet als het aan zoiets doms ligt en vanzelf weer over gaat…

Ik kan trouwens ook geen wondjes ontdekken, die misschien steeds weer open gaan.

Komt omdat je hem niet regelmatig en goed slikt. Je hele hormoonhuishouding word zo door de war geschopt.

Dat kan echt wel komen door verkeerd gebruik van de pil. Het is geen snoepje; je moet ze echt wel correct nemen. Misschien een tip voor de toekomst: bewaar altijd een strip in je portemonnee.

Het kan spotting zijn, een klein beetje bloedverlies dat niet in je stopweek is. Maar echt, neem alsjeblieft de pil regelmatig en zoals het hoort. Grote kans dat het daarmee opgelost is. Lukt het je niet om elke dag te slikken, dan kun je misschien gaan kijken naar een spiraaltje of iets dergelijks.

Bedankt voor de reacties! Ik zal inderdaad een manier moeten vinden om die pil echt regelmatig en goed te slikken, hopelijk dat het dan snel is opgelost :slightly_smiling_face:

Of misschien bij je tandenborstel liggen, voordat je gaat slapen wordt je er dan wel aan herinnerd

Alles hierboven ja :slightly_smiling_face:

Oja, en met 3 jaar kan je best nog heel onregelmatig zijn hoor

Bedoel je met ontlasting plassen dan komt het omdat je de pil onregelmatig gebruikt. Bedoel je met ontlasting poep (sorry) dan is dat niet normaal. Dat kan dan ook niet aan de pil liggen en zou ik naar de dokter gaan.

Ontlasting betekend niet plassen even dat je dat weet :d