Bloed oorbel gaatje

Hallo meiden,
ik heb al 12 jaar gaatjes in mn oren voor oorbellen. Soms draag ik een lange tijd geen oorbellen en zo ineens wel.
ik ben altijd een fan van hangertjes maar sinds een maand ofzo draag ik voor het eerst elke dag knopjes. Ik wilde net mijn oorbel eruit halen en aan het achterkantje zat bloed. ik keek naar mn oor en ook alleen aan de achterkant van het oor bij mn gaatje zat bloed. Wat denken jullie dat de oorzaak kan zijn?

Edit; het gaatje was wel gevoelig toen ik de oorbel in had en nu is het nog steeds gevoelig

Geen idee, up voor jou.

Geen idee, te hard erin gestoken ofzo? Of was het puntje te hard? Ik heb dit nog nooit gehad dus ik kan je niet helpen sorry.

Het kan inderdaad zijn dat je oor een beetje ontstoken is, of dat je de oorbel er niet goed in hebt gestoken, dat hij scheef zat en ke een beetje huid hebt meegeprikt, of het gaatje van binnen een beetje kapot is. Misschien kan je even een glas vullen met een beetje lauw water en zout erin. Dan reinig je het gaatje op een milde manier. Alcohol is heel agressief, ik hoop dat het werkt :slightly_smiling_face:

je kan hem te strak hebben gedraaid, of tijdens het indoen een velletje aan de achterkant hebben doorgeprikt.
vooral als je een tijdje geen oorbellen inhebt kan er een dun huidje komen en dat kan dan scheuren zegmaar.

met sterilon behandelen en zilveren knopjes indoen en dan komt het weer goed

dit had een vriendin van mij ook.
Kan het zijn dat je mis geprikt had. Dat had mijn vriendin wel

Idd een keer misgeprikt. Kan gebeuren, had ik eerst ook wel eens, ws gebeurt het ook nog sneller omdat je soms ook lang geen oorbellen in hebt.