Bloed na seks

Ik heb eind februari een Mirena Spiraal laten zetten in het ziekenhuis. Direct na het plaatsen had ik bloedverlies. Dat is enkele weken zo gebleven. Toen ik eindelijk dacht dat ik genezen was, had ik seks met mijn vriend. 1/2 dagen later had ik weer bloedverlies. Dit is weer 3/4 weken zo gebleven. Eindelijk dacht ik dat ik weer genezen was, dus heb afgelopen donderdag seks gehad met mijn vriend. Direct de dag erop begon het weer in me buik te rommelen… Dat zeurderige gevoel van ongesteldheid, en het bloedverlies.

Weet iemand of dit normaal is? Want ik raak hier een beetje geïrriteerd van. Het is niet normaal om elke 3/4 weken te wachten om seks te hebben… :cold_sweat:

Dit is normaal. Je zal de eerste paar maanden onregelmatig bloedverlies hebben. Dat komt niet door de seks, maar doordat je baarmoeder moet wennen aan de hormonen. De hormonen zorgen ervoor dat er geen baarmoederslijmvlies wordt aangemaakt. Maar het duurt even voor het hele proces is stopgezet.
Ikzelf heb ook een Mirena laten plaatsen, ik heb hem nu wat langer dan een week (en ik ben nog steeds ongesteld… :hammer: ) en ik bereid me voor op al dat bloedverlies. Het duurt even. Maar daarna stopt het helemaal. Succes!

Is vrij normaal ja.

Ik had het ook! De eerste maand had ik na seks ook steeds dat ik ging bloeden en dat ik buikpijn kreeg. Het maakte me best onzeker, maar besloot het even af te wachten. Ik heb mijn spiraaltje nu zo’n 3 maanden en heb het bloeden na (iets minder dan) 1,5 maand helemaal niet meer gehad. Komt goed. En anders kun je altijd nog even teruggaan naar de huisarts, misschien kan het nog verschil uitmaken als het spiraaltje een iets verschoven wordt?

Ik dacht dat ik eind maart er van af was. Vet relaxt 2 weken niks… Eindelijk weer sexy ondergoed dragen, en seks met me vriend. Nou, heb het geweten: na de seks direct weer bloeden.
Begin april naar de gynaecoloog in het ziekenhuis en die zei dat het tot ongeveer tot eind mei kan duren met het bloedverlies. En dat er niks op de echo te zien was, en dat het spiraal gewoon prima zat.

Begin juni moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik vind het alleen zo raar dat ik telkens dagen/weken niks heb, en dan seksuele activiteiten heb, het direct een dag erna weer begint te rommelen.

Ik denk dat ik het dan maar even ga aankaarten. Dit is voor mij niet leuk, maar eveneens niet voor me (seks)partner, als er telkens weken tussen moeten zitten.

Volgens internet kan het ook contactbloedingen zijn. Iemand ervaring?