bloed laten prikken.

Hee dames,

Ik maak me de laatste tijd ontzettend druk over mijn lichaam,
krijg overal blauwe plekken, ben hartstikke vermoeid al me spieren doen zeer en ik wil het liefst slapen.
Ik heb al een keer pheifer gehad en bloedarmoede.
maar toch maak ik me ontzettend druk.
Ik wil graag mijn bloed laten prikken maar heb een ontzettende rot huisarts dus durf eigenlijk niet zo goed.
Word bloedprikken verzekerd? en waar kan ik dit nog meer laten doen?

xx

De keren dat ik bloed heb moeten laten prikken, kreeg ik van de huisarts een formulier waarop hij aankruiste waar mijn bloed op onderzocht moest worden, en vervolgens moest ik het bloed laten prikken in het ziekenhuis. De huisarts zelf heeft mij nooit geprikt.

Voor de verzekeringsvragen moet je even checken welke verzekering je hebt en wat er in je pakket zit, dit verschilt per pakket en per verzekering.

De huisarts zelf prikt niet hoor, je moet gewoon vertellen aan hem wat er aan de hand is, en dat je bloed wil laten prikken. dan kun je gewoon naar het ziekenhuis/ een centrum waar ze bloedprikken, en dan is 't zo gedaan (:

Volgens mij wordt bloedprikken wel (bijna?) altijd verzekerd. maar dat moet je inderdaad even nakijken bij je verzekering.

Maar ik moet dus altijd naar de huisarts? ;$

is er geen 2e huisarts ofzo?
ik heb ook echt n rot dokter! maar die andere man is echt super aardig!

en anders gwn heen gaan… het gaat wel om je gezondheid, ga des noods met je ouders of neem n vriendin mee

ja bloedprikken is verzekerd.
je kunt altijd naar een andere huisarts gaan? Je zit niet je hele leven vast aan 1 huisarts hoor.
je kunt gewoon naar een andere praktijk gaan en daar voortaan naartoe gaan.

als ik jou was zou ik het maar gauw laten doen. blauwe plekken etc wijzen vaak op pfeiffer of bloedarmoede inderdaad maar kan ook op leukemie wijzen.

Er is wel een 2e huisarts maar ook niet echt een geweldig persoon.
Ik ben vanwege mijn depressieve klachten naar de huisarts gegaan en die verwees mij door alleen heb ik zelf een vrouw gevonden waar ik mee kan praten…
ben gewoon bang dat hij daar moeilijk over gaat doen etc.
Daarom durf ik niet ;$

Kan je niet de doktersassistente bellen, en vragen of zij zo’n formulier wil klaarleggen? Ik weet niet of dat kan zonder afspraak, maar ik denk het wel. En anders toch even langsgaan, uitleggen wat er is, dan hoef je er verder geen heel lang gesprek van te maken!
En hij zal heus niet moeilijk gaan doen omdat jij naar iemand anders bent gegaan dan degene naar wie hij je door verwees. Dat heb ik zo váák gedaan en mijn huisarts mag me nog steeds, haha.
En volgens mij wordt het wel vergoed, bij mij wel tenminste. Je krijgt wel zelf een rekening, maar die kan je dan declareren!

Bloedprikken betaal je principe terug met je eigen risico. En indd alleen via de dokter, en als hij moeilijk gaat doen: Ga naar een andere dokter.

Je moet volgens mij eerst naar de huisarts, dan leg je je problemen uit enzo en waar je allemaal last van hebt. Dan gaat hij/zij kijken of hij/zij zo gelijk al kan zien wat er aan de hand is. Als die huisarts dan moeilijk gaat doen, dan zeg je gewoon dat je echt graag bloed wil laten prikken omdat je je heel erg zorgen maakt. Een huisarts gaat je echt niet verbieden om bloed te laten prikken hoor, geloof me :’). Enn dan is het natuurlijk nog niet zeker om te zeggen wat je precies hebt, dus vult de dokter zo’n formulier in waarop je allemaal getest moet worden. Daarna heb je dan dus zo’n formulier en dan kan je bloed gaan prikken. (bij mij is er gewoon in het ziekenhuis zo’n speciale ruimte met hokjes waar dan je bloed wordt afgenomen door mensen die daar echt verstand van hebben. Maar ik weet niet hoe dat bij jou is natuurlijk, maar iig doet je huisarts dat echt niet zelf) Maarja, ik zou als ik jou was gewoon gaan. Dokters zijn ervoor om mensen beter te maken en te helpen, dus volgens mij hoef je echt niet bang te zijn :’)

Probeer je eroverheen te zetten en ga gewoon. Je zult hooguit 10/20 minuten in zijn aanwezigheid zijn en daarna is het OVER en zal hij je verwijzen om bloed te laten prikken.
Vooral omdat je Pfeiffer al eerder hebt gehad en bloedarmoede.

Toen ik bloed moest laten prikken, moest dat bij zo’n praktijkje speciaal voor bloedprikken bij ons in het dorp. Moest idd wel eerst naar de huisarts daarvoor.