Bloated

Ik heb even een vraagje,
Ik ben sinds een dag of 4 erg bloated en ik heb periodes van misselijkheid.
Ik heb het gevoel dat mijn darmen niet alles goed verteren om het maar zo te zeggen, alhoewel ik wel naar de wc gewoon kan. Daarnaast heb ik wel gewoon trek en kan ik normaal eten, het ding is dat ik daarna misselijk word omdat mijn maag denk ik nog vol zit maar ik daarbovenop wel eet. Het lijkt mij niet dat ik zwanger ben want ik heb de pil goed geslikt en ben ‘ongesteld’ geworden. Het ligt dus volgens mij echt aan mijn maag, darmen iets in die richting.
Ik vroeg me af hoe ik dit kan verhelpen en of iemand hier misschien ervaring mee heeft gehad want ik vraag me echt af wat dit is. Als het met een paar dagen niet over gaat ben ik van plan de huisarts te bellen, maar het lijkt me niet echt een ernstige reden om de huisarts in deze crisistijden daarmee te belasten.
Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen

Ik weet niet hoe, en of dit aan mijn scherm ligt, maar ik zie zojuist dat het 4x is geplaatst,
Excuses!

Hallo ik wens jou in ieder geval veel sterkte toe en een spoedig herstel Gr. Leo

Je hebt misschien last van het Irritable bowel syndrome (IBS). Je zou FODMAPs kunnen proberen vermijden. Allesinds dat is waar ikzelf last van heb

@supercoplsy jij stuurde 3 x het zelfde bericht. Is geen probleem maar nu heb ik het ook 3 x gelezen. Fijne dag. Leo

Als je hier vaker last van krijgt, zou ik verdere stappen ondernemen en het laten onderzoeken.
Ik heb zelf prikkelbare darmen en moet zelf ook opletten op wat ik eet.
Doorheen de week niets snoepen (en weinig frisdrank drinken) en goed veel fruit eten helpen bij mij.
Ik voel mij dan ook veel beter en heb geen opgeblazen gevoel.
Iedereen is anders en iedereen reageert anders op bepaalde voedingsmiddelen, dus ik zou zelf eens goed beginnen nagaan wanneer je je slecht voelt als je iets hebt gegeten of welke voeding een reactie uitlokt. Ik heb dit voor mezelf ook volledig moeten uitzoeken.

Oud topic, slotje