Blikvanger Etalage!

Hallo allemaal!

Ik zit in mijn laatste jaar Verkoop en etalagebeheer en heb de opdracht gekregen om een blikvanger te maken voor in een etalage. Nu moet het ook zelf uitgewerkt en origineel zijn aangezien ik dit voor de jury moet brengen van mijn eindwerk.
Het probleem is nu dat ik TOTAAAAL geen naar mijn mening goed idee heb. Daarvoor hoop ik van harte dat iemand mij raad kan geven?

Het moet echt dus iets zijn waarvoor je zou stoppen aan een etalage of de winkel zou beginnen gaan. Alle ideetjes zijn welkom!

Alvast Bedankt!

voor wat voor soort winkel moet het zijn

mag je zelf vrij kiezen.
Je kan dus evengoed eerst iets maken/verzinnen en dan een gepaste winkel ervoor zoeken.

Geef wat van je ideeën? Dan kunnen wij ze misschien eerst beoordelen, en nog suggesties geven!

voor een kledingwinkel geen saaie kleuren, of saaie combinaties.

Mijn eerste idee was om enkele foto’s te maken van juwelen in een bos omgeving en dan een boom te maken uit piepschuim, die beschilderen en de foto’s daarin hangen, dan kan je de sfeer ook nog aanpassen aan een seizoen.

En dan was mijn tweede idee om een etalagepop mar dan enkel een romp waar men kleren op ontwerpt, ik weet de exacte naam er niet van. Om daar bv. prenten, foto’s, stukjes spiegel zeg maar op te kleven en nog vanalles, dat het uitdraaid als een soort moodboard.

En tot slot vindt ik tot nu toe het beste idee, eignlijk hetzelfde als hierboven maar dan de kroontjes zegmaar van glazen flesjes erop te bevestigen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? :slightly_smiling_face:
Uiteraard ook graag jullie mening hierover :slightly_smiling_face:

op mijn school moest ik voor een praktijk opdracht vaak etalages maken:

• cd winkel, we hadden allemaal cd’s opgehangen, en daar scheen het licht dan op was wel mooi effect, en toen hadden we met behangplaksel op een grote houten plaat allemaal foto’s van zangers en zangeressen geplakt, waren eigenlijk posters. en toen hadden we nog van die gekleurde lampjes erin gelecht en klaar.

http://Image and video hosting by TinyPic

dit is ook heeel mooi.

Hm bedankt, vanaf dat idee zou ik ook al wel iets verder uit kunnen werken.
Het is een goed idee maar het is zo dat het wel niet echt in een winkel komt te hangen, het is allemaal een beetje virtueel zegmaar.
Het moet enkel voorgesteld worden aan de jury en het idee erachter vertellen.
Maar zeker wel bedankt!

wauw heel mooi! Schitterende bron van inspiratie! :grinning:

Weet er iemand toevallig waar je zo’n paspop kan kopen, waar men kleding op ontwerpt? EN GOEDKOOP
Ik heb al gelezen op het forum bij de Xenos maar weet er iemand toevallig nog iets anders? :slightly_smiling_face:

kringloop? marktplaats?
succes ermee! misschien moet je eens gaan winkelen, krijg je vast veel inspiratie van (en een goede rede natuurlijk om ook maar even te winkelen)

een draaiende draaimolen. :grinning: voor een sieraden winkel ofzo.

Wat ik ook een keer gezien heb is met een schoenenwinkel, een hele wand allemaal schoenen aan haken hangen. ik vind een natuur thema ook altijd wel leuk. van die oude olieblikken met een label erop.

Bij de xenos hebben ze paspoppen onder de 40euro volgens mij