Blijvende verliefdheid

Omdat ik geen andere weg meer zie als meningen van buitenstaanders open ik dit topic.

Rond mijn 14de ben ik verliefd geworden op een jongen, dit gevoel is eigenlijk nooit meer weg gegaan. Ik heb een tijdje wat met hem gehad maar het liep uiteindelijk uit op niks. Mijn verliefdheid is nooit weg gegaan, het werdt juist meer en meer. Een tijdje ging het goed, tot een half jaar geleden. Sinds die tijd kom ik hem vaak tegen, ook bij mijn familie en thuis. Voor mij heel lastig aangezien ik hier niet goed mee om kan gaan. Mijn verliefdheid werdt zo erg dat ik zelfs op de stoel ging zitten omdat hij daar gezeten had. Nu zag ik hem afgelopen maand weinig en ging het goed en had hem eigenlijks niet meer in me hoofd. Ik ontmoette een leuke jongen en daar ben ik mee in contact gekomen, wel is het een goede vriend van de gene waar ik zo verliefd op was/ben (?). Ik heb/had het leuk met hem tot dat ik ze samen zag. Ik besefte dat ik liever bij de ander was als de gene waar ik mee om ging, de gene waar ik nu mee om ga is echt verliefd en wil constant bij me zijn, praat steeds op whatsapp en is ook echt super lief voor me. Ik voel me nu slecht en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Moet ik gewoon door gaan met deze lieve jongen die me echt leuk vindt om wie ik ben? Of hou ik hem voor de gek? Met die andere jongen verwacht ik niet dat het ooit wat wordt, maar hij zal wel altijd de gene blijven om wie ik veel geef. Ik zit echt vast met mezelf…

Ik denk dat je best alles even op een rijtje zet (moest je dit nog niet gedaan hebben). Ga na welke voordelen de ene persoon heeft en welke nadelen, maar je zegt zelf al dat het met die ene jongen niets wordt, dus probeer hem zo goed mogelijk uit je leven te bannen. Sta open voor andere jongens en telkens als je hem ziet moet je je erover zetten dat het niets word.

Verliefd zijn is hard en het brengt problemen mee, maar je kan er niet veel tegen doen. Zorg er gewoon voor dat je niet meer met hem smst, facebooked, whatsapped…

Sterkte meid!

Ik denk dat je een relatie gewoon nog niet aankan, ook al ben je er denk je wel aan toe. Ik heb dat ook hoor, dan wil ik heel graag een vriendje, maar besef ik dat het gewoon niet kan omdat nog gevoelens heb voor anderen, en heel veel jongens tegelijk leuk kan vinden.

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien kun je er wat uithalen.

Ik zou stoppen met beide jongens. Ik zou de jongen waarvan je niet denkt dat het ooit wat wordt zoveel mogelijk vermijden, niet op zijn facebook kijken/appen. Dan gaan je gevoelens op den duur weg zoals je al aangaf toen je hem een tijd niet zag. Wanneer je hem blijft zien, komen de gevoelens terug.
Ik zou met die andere jongen ook rustig aan doen, denk dat het pas echt wat kan worden als je die andere jongen vergeten bent!

Bedankt voor jullie reacties, het is fijn om een mening te krijgen.

Met de jongen waar ik steeds zo verliefd op was/ben praat ik verder niet mee, ik zie hem alleen vaak bij mijn familie of zie hem rijden in de auto.

De andere jongen is echt gek op me en zo’n lieve jongen vindt ik niet snel weer en daarom vindt ik het juist zo jammer dat ik de ander niet goed kan ‘vergeten.’