Blijvend vakantievriendje ??

Lieve meiden,

Graag jullie hulp bij mijn probleempje :-).

Vorige week ben ik voor 4 dagen naar een vriendin van me in Duitsland gegaan.
De eerste avond wilde ze me erg graag voorstellen aan haar beste vriend David (17), aangezien ze vond dat wij wel goed bij elkaar zouden passen. Ik vond alles wel leuk dus ging lekker mee. David bleek een leuke jongen, of beter gezegd een héle leuke jongen. We hadden het die avond erg gezellig met d’r vriendengroep en ik had al meteen een goede klik met David.

De volgende dag kwam mijn vriendin ineens aan met dat David mij toch echt wel heel leuk vond en of ze mijn nummer aan hem mocht geven. Natuurlijk mocht dat van mij. Hij vroeg meteen of ik die avond zin had om wat af te spreken. Na overleg met m’n vriendinnetje heb ik meteen ‘Jaa’ gezegd. Dus daar ging ik dan, op date met een Duitser. De communicatie ging overigens in het Engels aangezien we dat beide erg goed spreken. De date was erg gezellig, er was alleen nog niks gebeurt.

De volgende dag hebben we weer gedate. Nog altijd niet gezoend, maar wel ongeveer alles wat daar voor kwam; handje vasthouden, snugglen etc etc… We hadden het toen al best moeilijk met het feit dat ik de volgende dag al wegging. Al meteen spraken we af dat hij mee zou gaan met mij naar de trein brengen. En ook zouden we de volgende ochtend 1 uur eerder afspreken om nog even wat tijd met elkaar te hebben.

Dus de laatste ochtend samen nog doorgebracht en uiteindelijk gezoend. Maar toen kwam het pijnlijke afscheid, David was aan het huilen en bleef me maar vasthouden… Al snel toen ik weg was kwam ook bij mij het besef dat ik hem minimaal 2 maanden niet kon zien tot de herfstvakantie. Weekenden zijn niet praktisch omdat we beide verplichtingen hebben en de reistijd 8uur is…

Nadat we vele gesprekken hebben gehad over hoe het nu verder moet zijn we tot de conclusie gekomen dat we natuurlijk nog wel contact willen houden. We willen wel niks forceren en mocht de één een ander meisje/jongen tegenkomen die hij/zij ziet zitten mag diegene er mee daten etc. Wel ga ik over 2 maanden terug en gaan we elkaar weer zien.

Het hele contact houden gebeuren vind ik zelf erg lastig… Als hij stuurt wat voor iets leuks hij heeft gedaan mis ik hem enorm en wilde ik dat ik daar bij was. Maar als hij een dag niks van zich laat horen ben ik ook weer ongelukkig. We hebben afgesproken elkaar niet te veel te sturen omdat het alles alleen maar moeilijk maakt. Vooral hij heeft het er erg moeilijk mee.

Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet… Ik wil hem graag whatsappen enzo maar het hem ook weer niet moeilijker maken… Zijn er meer meiden met ervaringen als deze en hoe gingen/gaan jullie hier mee om??

Alvast bedankt,
Heel veel liefs Anne

^^upppp

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien kan ik toch enigszins wat tips geven? Ik zou oppassen dat het niet te snel gaat, klinkt misschien stom, maar jullie kennen elkaar eigenlijk pas twee dagen, dat is niet heel veel om een relatie op te bouwen. Ik zou inderdaad de afspraak houden dat je gewoon mag daten met anderen, maar ik zou zeker nog een keer afpreken. Leer elkaar écht goed kennen, wie weet valt hij tegen, maar misschien wordt hij alleen maar leuker! Toch zou ik nog een beetje contact houden, misschien een keer in de week een mailtje, het is leuk om elkaar te vertellen wat je bezig houdt, en ook al mis je elkaar dan enorm, dat is beter dan elkaar helemaal niet spreken (denk ik).
Wie weet helpt het om er met je ouders over te praten, misschien hebben die wel zin in een weekendje duitsland en kun jij mee? (ik weet overigens niet hoe oud je bent, haha).
Succes ermee! Het komt vast wel goed, en als het de ware is, blijven jullie wel bij elkaar. Het is ook maar Duitsland!
Hopelijk heb je wat aan mijn advies.

Ik heb zelf een Duitse vriend gehad, wonend in Berlijn.

… nu loop ik misschien vooruit op een aantal zaken, maar als ik jou was zou ik even goed nagaan of het wel te doen is, voordat je er aan begint.
En dan bedoel ik contact houden en evt. echt voor hem vallen…
Nu ken je hem pas een paar dagen, wat ik persoonlijk vrij kort vind.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie zijn en waar in Duitsland hij woont, al gok ik vrij ver het zuiden of oosten in met 8 uur (auto) reistijd.

Klinkt misschien iet wat negatief, but I’m just saying. Lange afstand relaties zijn lang niet altijd even leuk.

Voorbeeldje: voor elke 2 dagen dat ik m’n ex zag, stond daar minimaal 1 maand zonder hem tegenover… en dat is erg rot! (Elke 4 maanden*)
Wil niet zeggen dat jullie elkaar ook zo weinig zouden zien - maar vergeet ook zaken zoals school/werk niet, en dan even op en neer gaan zeer lastig en prijzig is. :wink:

Wauw. Echt niet rot bedoeld, wil alleen maar helpen. :expressionless:

@ Aardbei,

Super bedankt voor je reactie!
Inderdaad, we kennen elkaar nog maar 3 dagen, en dat is in principe niks.
Wanneer ik weer terug in Duitsland ben gaan we sowieso weer afspreken.
Aankomende herfstvakantie ga ik weer terug, al is het maar om m’n vriendin weer te zien.
Elke week een mailtje/berichtje gaan we ook zeker doen! Niet te veel dus, maar wel genoeg om elkaar een beetje op de hoogte te houden.
Ik ben overigens 17 en heb de vorige keer ook alleen gereisd, dus wat dat betreft is dat geen probleem. :slightly_smiling_face:
Nogmaals super bedankt aan je advies, stelt me toch gerust dat we het goed aan het aanpakken zijn.

@ Moonshine

Ook jij super bedankt voor de reactie!
Het is inderdaad erg kort dat we elkaar kennen, maar in principe is er op dit moment gewoon geen gelegenheid om het serieuzer te maken aangezien we elkaar niet zien haha :-). Dus wat dat betreft is dat geen punt.

We zijn beide 17. Hij woont meer in het midden van Duitsland, de reistijd (8uur) is overigens met de trein, dit is dus inclusief Nederland wat me al 2,5 uur kost om in Duitsland te komen…

In principe is de eerste keer dat ik hem weer ga zien over iets minder dan 2 maanden, in de herfstvakantie. De reistijd is inderdaad een probleem, kosten niet aangezien ik gratis met de trein kan reizen door Europa (lang verhaal :wink:).

Hahaha ik vat je reactie helemaal niet als rot op hoor :-)! Heb er veel aan, goed te weten dat er meer meiden met dit probleem zijn!

Hoelang heb jij jullie situatie uiteindelijk uitgehouden als ik vragen mag? En waarom/hoe is het ‘uitgegaan’?

Pf ik zit echt een beetje met hetzelfde probleem… :frowning_face: ik heb in mallorca een nederlandse jongen leten kennen. Heb hem daar 3 dagen gezien en we hebben 1 nacht samen geslapen. We liepen savonds vaak langs het strand en t klikte zooo goed… toen moest ik afscheid nemen want hij bleef nog een paar dagen. Echt een rot moment :frowning_face: nu heb ik toevallig gisteren weer met hem afgesproken, het was echt een geweldige dag… zooo leuk. Toen ik terug in de trein zat besefte ik pas wat ik voor hem voel :frowning_face: het is 3u reizen en ik zie dat eigenlijk echt niet zitten… ik heb een drukke opleiding met veel stage dagen en hij net zo… bovendien gaat hij ook nog 3 maand studeren in het buitenland… ik weet zelf ook niet wat ik ermee moet, dus ik weet precies hoe je je voelt! Helaas kan ik je verder niet helpen…

@YOURDREAM,

Jaa, dat exacte gevoel heb ik nu ook. Het klikt allemaal zoo super goed enzo, en als ik hem spreek word ik weer helemaal vrolijk. Erg dubbel allemaal!!

Ik heb een vriend in Engeland. Ik zie hem ongeveer om de 6 weken. Of soms langer of korter, ligt aan vakanties en hoe vaak we tijd hebben.
Dit is gewoon iets waarbij je moet kijken of je het het waard vind ofniet en of je bereid bent om dit te doen. Sowieso ook omdat het heel erg moeilijk zal zijn.
Elkaar niet proberen te spreken voor dagen lang werkt niet… je zal elkaar missen en dan is het juist fijner om elkaar te kunnen spreken.

Mocht je hulp willen of vragen willen stellen dan mag je me altijd een berichtje sturen :slightly_smiling_face:

@ Willemijn & Traveler

Jaa, ik zal er nog even goed over na moeten denken…
Op dit moment wil ik er zeker voor gaan werken, maar wellicht dat dit naarmate te tijd vordert verandert…

Ik heb er denk ik wel ervaring mee… ik wist en weet nog steeds hoe het tussen mij en mn vakantievriendjeverder moet gaan.
Probeer goed contact te houden maar niet te veel…
Wordt niet ongelukkig als hij een dag niet met je praat… ook hij heeft een leven! Ik snap datje ongelukkig ervan wordt.
Maar kijk naar een foto van hem en denk aan de leuke momenten die jullie hebben gehad…
Lees op watsapp jullie gesprekken over en ik denk dat je je daarna een stuk beter voelt…
Heel veel succes met hem! (: 'xx

@ mirtee_loves_1D

Thanks voor je reactie! Jaa inderdaad, we hebben ook afgesproken dat het natuurlijk allemaal niet geforceerd moet zijn met elke dag whatsappen enzo, soms heb je het gewoon even druk… Het gaat nu al 10 dagen zo goed haha dus er is een begin! Jij ook succes met je vakantievriendje haha :-)! XX

Ik ben uit zo’n relatie ontstaan. Mijn ouders waren wel wat ouder dan jullie nu zijn, maar Oostenrijk - Nederland is een vergelijkbare situatie. Daarbij was internet toen nog niet eens beschikbaar voor normale mensen.
In 1992 trouwden ze en in 1994 ben ik geboren en ze zijn nog steeds samen.

Daarbij ken ik een jongen en die heeft een vriendin in Engeland (hij is 22) en die zijn ook al een hele poos samen.

Ik geloof dus dat als jullie het echt willen dat dit wel kan werken.

Oh met de trein? Ik dacht met de auto sinds Amsterdam - Berlijn 6,5 uur duurt. Maar ok!
Super tof dat je vrij reizen hebt binnen Europa! Dat scheelt in ieder geval al een hele hoop.
Ik was per keer ongeveer 150,- euro kwijt aan het vliegtuig… beetje veel haha.

De reden dat het is uit gegaan is een heel lang verhaal, maar in het kort (en cliché): We hielden te veel van elkaar, en het gemis was gewoon te groot.
Hij zei ook bijv. zoiets van ‘‘When we do see eachother we have no time to do normal things, cause we are too busy just enjoying eachother and the little time you’ve got to spend. Non-LDR is just way easier, seeing and doing things whenever and all that.’’
Het is in maart een keer uitgegaan, maar 2 weken later, in April was ik bij hem thuis - konden toch niet zonder elkaar.
Weer uit in mei, maar dat kwam omdat ik met mezelf in de knoop zat en het niet goed meer aankon. o:

3 weken terug was ik zonder zijn weten in Berlijn (voor een vacature dat een poging tot een toekomst samen was, sinds ik dan daarheen zou verhuizen - bleek al bezet te zijn, terwijl ik had gemaild… daar wist hij wel van trouwens) maar toen heb ik hem opgezocht… hebben het even fijn gehad samen maar toch afgesproken dat we elkaar nooit meer zullen zien of spreken, dus ook niet dat ik opeens zonder pardon bij z’n voordeur sta haha oepsie.

Samenwonen was ook nog geen optie door een aantal redenen dus er zat voor ons op kort termijn dus echt even geen licht aan het einde van de tunnel, om het maar even zo te zeggen.

Oké maybe too much info maar moest het even kwijt. :expressionless: Na 2,5 jaar helemaal zonder hem, brr…
[s]niet citeren ajb ;-;[s]

@ Moonshine

Jaa inderdaad dat vrij reizen scheelt, anders was het echt niet te doen ook!

Zulke uitspraken van te veel missen zijn bij ons ook al over en weer gegaan… Snap wat je/hij bedoeld… Een vriendje in de buurt is natuurlijk veel gemakkelijker.

David begint nu wel weer wat positiever erover te worden, we zijn al druk plannen voor over 1,5 maand aan het maken, dus weer iets om naar uit te kijken.

Echt balen voor je dat het verder niks is geworden! Blijft toch nog moeilijk dus na 2,5 jaar :-(. Haha en niks too much info, als je het kwijt wil moet dat.