Blijven zitten?

Ik blijf waarschijnlijk zitten maar heb er echt geen zin in, ik kan kiezen om te blijven zitten of examen te doen bij mavo
ik weet echt niet wat ik moet doen
is iemand hier blijven zitten en was het erg?

ik denk dat ik dit jaar ook blijf zitten… :frowning_face:
ik ga het overdoen.
MAVO is een zonde bij mij in de familie… :expressionless:

blijven zitten lijkt me beter, het is maar een jaartje maar je hebt meer aan een havo diploma. goed voor je toekomst:)

Ik wilde ook niet blijven zitten, en ben nu naar Mavo gegaan. Daarna ga ik mijn Havo doen. Deze duurt nog twee jaar. Als je over doet. Ben je dus even lang bezig. Dus misschien is het beter om eerst je Mavo te doen, en daarna je Havo. Maarja. Het zou zonde zijn.

Ik ben blijven zitten in vijf gymnasium en ben toen naar 5vwo gegaan, dus hetzelfde maar dan zonder latijn en op een andere school. het gaat nu een stuk beter en heb ook veel meer motivatie. ik wilde eerst ook écht niet, maar anders had ik nu toch mijn examens niet gehaald. als ik jou was zou ik gewoon op de havo blijven, want de meeste mensen die een leuke beetje goede baan hebben gaan na de mavo naar het mbo en daarna nog hbo doen, dat is dus nogal een omweg, kan je net zogoed meteen hbo gaan doen na je havo diploma, maar met een extra jaartje havo.

Ik zelf ben naar de mavo gegaan. Vond het beter dan te blijven zitten op de havo. De mavo is toch een stuk makkelijker, zie het dan als een jaartje er tussen uit. En dan kun je nog de vakken kiezen waar je goed in bent, die je dan niet nog een keer op de havo hoeft te doen. En je kunt erna altijd nog naar de havo!

Succes er mee!

Ik zou op havo blijven. Daar heb je later veel meer aan en een jaartje extra is toch niet zo erg?

Aan havo heb je denk ik veel meer aan dan aan mavo, dus ik zou wel een jaar overdoen denk ik.

Ik mag ook kiezen, maar ik een jaar overdoen. Nouja ik heb nog een mini kans dat ik overga, dus nog even hard werken.

Heb je al naar de studies gekeken die je misschien zou willen doen? Als dit ook met mavo kan, dan zou ik lekker naar mavo gaan en anders een jaartje overdoen. (:

Ik ben blijven zitten, en zo erg is het eigenlijk niet eens.

ik zit nu ook op mavo.
en ik wil heel graag mn examens doen, maar ik kan wiskunde gwn echt niet.
en ik sta een 5.7 op mn raport en heb dus geen compensatie… ik ben zoooo bang dat ik zak voor wiskunde :flushed: en dat wil ik echt niet.
ik wil niet nog een jaar mavo doen, ik wil lekker door met mn vervolg opleiding met mn vriendinnen :slightly_smiling_face: