blijven zitten

Heey,
Ik heb te horen gekregen dat ik dit jaar (4 vwo) overnieuw moet doen. Dit komt omdat ik een langdurige ziekte heb die nu nog steeds niet over is en dat gaat ook nog wel een paar maanden duren. Ik ga nu ook nauwelijks naar school en maak geen toetsen. Verloren jaar dus.

Hier zit ik heel erg mee, ik wil namelijk niet 7 jaar over het vwo doen en al helemaal niet op deze school. Bovendien vind ik het niet leuk dat mijn vriendinnen allemaal eerder zullen slagen dan ik.
Dus ik was gaan kijken op internet of ik ergens mijn 3 jaren in 2 jaar kan doen, inkorten dus.
Het enige wat een beetje in de buurt en betaalbaar is is het vavo van het roc. Maar ik vraag me af of ik dan wel bij mensen van ongeveer mijn leeftijd kom aangezien er ‘volwassenenonderwijs’ bij staat en ik ben natuurlijk een uitzonderlijk geval.

Maar eigenlijk wil ik ook helemaal niet weg van deze school omdat ik mijn vriendinnen dan achter laat. Maar bij hun in de klas kom ik sowieso niet meer.

Ik zit dus met een heel erg tegenstrijdig gevoel en ik heb geen idee wat ik nou eigenlijk moet. Het liefste ga ik gewoon over natuurlijk.

Praat met je ouders, mentor of decaan hier over. Alhoewel het helemaal geen schande is om het in 7 jaar te doen. Toen ik vorig jaar telde het aantal mensen dat sinds de basisschool zijn blijven zitten kwam ik ongeveer op 50% van de klas uit.
Het kan wel handiger zijn met je ziekte eventueel, omdat het meer zelfstandig is en het minder erg is als je lessen mist. Ik neem overigens niet aan dat je naar de havo wilt, want dat zou natuurlijk ook nog een optie zijn (mits je punten goed genoeg zijn.)