Blijven zitten

Hee ik blijf dit jaar zitten in de derde van de havo. Ik vind het supererg maarja het is gewoon men eigen schuld. Nu is het probleem of ik kom bij alle zitte blijvers in de klas en dat zijn allemaal mensen die zichzelf geweldig vinden en die er alles aan doen om je jaar te verpesten. Of ik kom bij kinderen in de klas die nog kleuters zijn en serieus nog verstoppertje spelen. Ik kan niet kiezen dus moet kijken waar ik ingedeeld word. Heeft iemand misschien tips om ze allebij te overleven. Ik ken namelijk geen leuke mensen die blijven zitten.

als je in de les gewoon oplet blijf je dit jaar misschien niet zitten :angel:

Ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt. in elke klas heb je leuke en minder leuke mensen. en aangezien je blijft zitten lijkt me beter dat je je best doet dan het leuk hebben in de klas. tuurlijk is dat ook belangrijk maar dat weet je toh nooit van te voren

Nah dat klonk iets lulliger dan ik bedoelde
maar ik bedoel dus; het is mss wel goed voor je als je in een kutklas komt? En er zit vast wel IEMAND tussen waar je een beetje een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.
En in de pauze’s kun je gewoon bij je vrienden zitten toch? [:

ik blijf dit jaar ook zitten in 3havo en ik baal er echt van, ik kom nu ook bij van die kleine kutkindertjes in de klas maar ik mag misschien nog naar een andere klas waar het iets minder is. :slightly_smiling_face:

.

Dawn omg mooie foto!

Ik zou ook moeten blijven zitten, maar gelukkig heeft mn pappie dr voor gezorgd dat ik nu over ben :grinning:

Ja tuurlijk moet ik opletten. want dan moet ik zeker overgaan. Maar het zou toch wel fijn zijn als ik ook vriendinnen maak als is het er maar 1 ofzo. Want ik heb geen zin om daar vriendloos in de klas te zitten.

Niet zo overdrijven. Blijven zitten blijkt 9 van de 10x mee te vallen. Die mensen zijn maar 1 jaar jonger dan jij (sommige ook dezelfde leeftijd), en je moet je niet verkijken op maar 1 jaar. Er zullen vast wel leuke mensen bij zitten. Je moet er gewoon voor open staan.

Mja ik zou het iig zo aanpakken; Je bent op dat moment de oudste van de klas en je weet hoe de dingen gaan. Maak je huiswerk [want je weet de dealio] zodat je je kunt focussen op de klas en hoppa je bent populair :grinning:

Nou lijkt met sterk van de zelfde leeftijd. Word in de derde 17. enja de meeste zijn 14

Ben je een keer eerder blijven zitten dan?

En alsnog: het valt wel mee. Je hebt mensen die volwassen zijn voor hun leeftijd, en 17-jarigen die zich nog kunnen gedragen als kleuters. Als je nu al moeilijk gaat doen, dan wordt het komend schooljaar een hel voor je.

Ik zou gewoon afwachten, zien hoe het in die klas is. Misschien valt het allemaal wel nog mee? Gedraag je sociaal, houd iedereen te vriend. En ga in de pauzes gewoon naar je oude vrienden.

vorig jaar ben ik blijven zitten in 3havo.
er zijn wel een paar mensen in mijn klas die echt tof zijn, ik heb wel 2 goede vriendinnen gemaakt dit jaar.
de mensen zijn echt wel anders, je merkt wel dat ze een stuk kinderachtiger zijn, tenminste dat had ik. als je gewoon oplet in de klas en sociaal met iedereen omgaat is het niet zo’n ramp hoor!

Je moet wel even een goede vergelijking maken he, jij bent aan het begin dus 16, zij 14. 2 jaar verschil dus niet 3 jaar zoals nu lijkt… Maar die leeftijd hoeft nog helemaal niks te betekenen, als jij je sociaal gedraagt (en niet de hele tijd gaat denken dat ze te jong & kinderachtig zijn) zal je snel genoeg vrienden maken hoor :wink:

heb ik nu ook…in 3e blijven zitten en 16 jaar terwijl iedereen 14 is jaaaaaa t lijkt mij idd dat dit een erg kutjaar wordt voor mij want kan m’n vrienden om een andere reden ook niet opzoeken in de pauze :woman_facepalming: ik heb het weer lekkr voor mezelf verknald…

Nog nooit blijven zitten. Lijkt me kut, maar aan de andere kant… lekker jaartje rustig aan doen, want je hebt alles al gehad.

ik blijf in de havo2 zitten,
ook ik kom dus bij ‘‘de bruggers van vorig jaar’’
ik zie er niet echt tegenop ofzo, maar ben wel benieuwd hoe ze zijn, aangezien ik 2 jaar het geluk heb gehad in een rustige klas te zitten.
ik ken dan wel een paar mensjes…
maar lang niet iedereen

succes! ennuh wees gewoon jezelf

ik zou sterven als ik nu moest blijven zitten -.-

Ik ben in de 2e blijven zitten en dat was best aids in het begin, ik ging doen alsof ik ziek was enzo. Maar uiteindelijk kwam het wel goed, en vond ik er wel leuke mensjes. Het valt vast wel mee, en je vind er heus wel iemand waarmee je goed kunt opschieten.