Blijven zitten

Hai,
Ik blijf dit jaar zitten.
Ik zit in vwo 5 en ga dus niet over naar vwo 6.
Ik ken heel vwo 6 maar van vwo 5 ken ik eigenlijk niemand.
Geen idee wat voor jaar het dus zal worden volgend jaar.
Eigenlijk zie ik er nu al tegenop. Ik heb net geaccepteerd dat ik dan toch echt 7 jaar zal moeten doen over mijn middelbare school, maar het idee om volgend jaar ouder te zijn dan de rest,
niemand te kennen terwijl iedereen elkaar kent…

Zijn jullie blijven zitten?
Hoe ging dit en heb je nog veel contact met je oude vriendinnen die wel over gingen?
Iemand tips?
Aanpassen aan de klas of gewoon jezelf blijven?

Ik zou het super fijn vinden om jullie ervaringen te horen!

Ik ben in de tweede blijven zitten en gelijk een niveau lager gegaan… Maar dat was absoluut het leukste jaar van mijn middelbare.

Gewoon jezelf blijven en na school/in de pauzes je vriendinnen van je oude klas opzoeken.

Dat komt vast wel goed!

Niet teveel piekeren over het algemeen komt alles wel goed. En met die vriendinnen van je ‘oude jaar’ kan je toch in de pauzes of na school leuke dingen doen? En dat ene jaartje extra maakt ook niks uit uiteindelijk mag je nog tot je 67e door blijven werken. :beer:

ik ben in de 2e blijven zitten, dat was echt even kut.
Maar toen ik in het nieuw schooljaar mijn klas binnenkwam viel het leeftijdsverschil nog wel mee, en nu merk ik er helemaal niks meer van :wink:
Mensen kwamen zich gelijk voorstellen en deden heel vriendelijk, ze vertelden ook over de klas enzo. Dat was wel fijn, ik voelde me gelijk thuis.

Maar omdat jij in de 5e blijft zitten kennen sommigen elkaar ook nog niet omdat je in een hele nieuwe klas komt, misschien is dat wel makkelijker, dan ben je wss niet de enige die bijna niemand kent
het komt wel goed, het jaar dat ik overdeed is echt een heel leuk jaar geworden!
x

Ik moet ook blijven zitten maar kom in de klas van mijn beste vriendin terecht dus voor mij wordt het normaal wel een tof jaartje :wink: