Blijven zitten op 0.02?

Hey guys!

Ik zit momenteel in 4 havo en heb sta het hele jaar er al goed voor. Tot de vorige toetsweek waar ik een 3.9 op wiskunde haalde en een 2.8 op Engelse leestoets. Wiskunde is nooit echt mijn sterkste punt geweest en ik wist ook wel dat ik op die toets geen voldoende zou halen. Ik stond een 5.9 en nu op wiskunde een 5.41. Over de Engelse leestoets had ik wel een gevoel van daar heb ik wel een zesje op. Het oefenen ging namelijk me ook wel goed af. Maar totdat ik donderdag op magister keek en een 2.8 zag! Totaal niet verwacht. Nu sta ik daar dus ook een 5.43 op. Op de rest van de vakken sta ik afgerond allemaal 7’ens en zelfs twee 8’en. Maar de regel is dat je niet twee 5’en mag staan, wat ik nu dus wel sta. Ik heb morgen een afspraak met mijn docent Engels om de toets in te zien. Nou was het voornamelijk meerkeuze. Ook mag ik van Engels nog een andere toets in zien van drie boeken die ik moest lezen waar ook een aantal open vragen bij waren. Ook heb ik reeds contact gehad met mijn mentor die zei dit: ‘‘Ik hoop dat mevrouw J. ergens nog wat ruimte vindt in de boekjestoets. Probeer haar maar op creatieve ideeën te brengen!’’ Ik wil echt heel graag over en wil echt niet blijven zitten aangezien ik dan volgend jaar helemaal geen uitdaging meer heb. Hoe kan ik het gesprek met mijn docent engels morgen het beste aanpakken? En proberen te zorgen dat ik desondanks toch nog over ga? Als ik geen fouten van de docent in de toets kan vinden.

Alvast bedankt!

xoxoxoxoxo

Probeer met alle macht een fout in de toets te vinden. Als dat niet lukt vraag dan of je misschien een extra punt kunt verdienen met een extra opdracht. Meer zit er niet in denk ik? Je moet het in ieder geval beleefd aanpakken en laten zien dat je heel graag wil.

Ja ik wil het ook heel graag! Ik moest ook echt huilen toen ik het cijfer zag… Zijn er nog andere tips?

Twee 5en mag toch gewoon als je genoeg compensatie hebt? Die regel dat je maar één 5 mag staan voor Engels, wiskunde of Nederlands geldt toch alleen bij de eindexamens? Of heb ik iets gemist haha.

-

Bij onze havo afgeling mag je maximaal één 4 en één 5 staan met daarbij een compensatie van één 7. Vind het vrij apart dat je met deze cijfers niet over gaat.

nee veel scholen (bij ons ook) hebben dat nu ook ingevoerd in de voorexamen klas.

bij de meeste scholen mag dit niet :frowning_face:

echt balen, je wiskunde toets ook goed nakijken, daar word wel vaak een foutje gemaakt. en je docenten heel lief aankijken helpt miss ook. en trouwens, bij ons moet je een 5,50 staan voor een voldoende dus 5,49 is een 5 bij ons

Bij ons mag je drie 5’en staan als je maar compensatie hebt :open_mouth:
succes !!

Of je zegt dat er iets aan de hand was waardoor je je niet goed kon concentreren tijdens de toets… (sterfgeval, problemen thuis, faalangst, gepest op de sportvereniging, etc.) en je vraagt of je de toets over mag doen.

Ik kan niet geloven dat er zulke ernstige plannen uit mijn brein komen.

Maar je mag geen twee 5’en op de kernvakken… Genoeg compensatie heb ik wel.

Ik ben ook gewoon met twee 5.4 voor Engels en wiskunde over gegaan naar 6vwo, bij ons op school ben je dan een bespreek geval. Ben trouwens voor beide zonder onvoldoendes geslaagd :slightly_smiling_face: Dus zou echt een gesprek willen, wel raar dat ze je op 0.1 zouden laten zitten.

Oh wat raar! Maar bij ons op school zeiden ze dat bij iedere school de regel telt van twee 5’en op kernvakken dat je dan blijft zitten, je mag namelijk maar één 5. Ja ik heb om 2 uur een gesprek en ben echt zenuwachtig. Ik hoop dat ik met een goed gesprek met mijn Engels docent toch ergens nog die 0.2 extra verdienen zodat ik een 3 op teksbegrip heb en wel over kan!

Ik zit met precies zo’n zelfde situatie maar dan een klas lager. Bij ons gaat mijn mentrix kijken of ik misschien een extra opdracht aan het begin van volgend jaar kan doen. Als dit mogelijk is moet ik er minimaal voor een, een cijfer halen dat ik voor dat vak voldoende kan zijn.Is dit geen oplossing ?

Kan je niet ergens een herkansing regelen? Het zou echt sneu zijn als je hier op blijft zitten.

das echt lullig. misschien ben je bespreekgeval en stemmen de leraren je alsnog over.

Dat lijkt me wel heel wreed hoor. Als het maar om zo weinig gaat, ben je dan geen bespreekgeval? Als jij verder gewoon goed je best hebt gedaan, dan zou dit wel heeel zuur zijn.

YES YES ben toch over! Wiskunde leraar had de laatste opdracht van de toets te zwaar gerekend en nu heb ik inplaats van een 3.9 een 4.4 waardoor ik nu een 5.5 sta. Vind het wel jammer dat ik nu niet met zulke goeie cijfers het examenjaar in ga …

Gefeliciteerd!

Gelukkig maar!