Blijven zitten of niet?

Hoe weet je of je blijft zitten, word je dan voor een gesprek opgeroepen met je mentor/decaan/teamleider?

Volgens mij hangt dat nogal van je school af. Maar je ziet het vaak toch al wel een beetje aan je cijfers? En als je het wilt weten kan je altijd even vragen aan je mentor.
Bij mij op de middelbare school hadden ze 1 of 2 weken voor de zomervakantie een vergadering en een paar dagen daarna hoorde je het maar dat was alleen zo als je al in de ‘‘gevarenzone’’ zat

Ik staat wel een paar onvoldoendes, maar er wordt mij steeds gezegd dat ik over ga.

Als je er echt heel erg slecht voor staat word het meestal al tegen je gezegd. Als je bespreekgeval bent bij ons op school word je een dag of 2 voor de zomervakantie gebeld.

Wat zijn de regels bij jullie op school? Bij ons mag je 2 onvoldoendes staan, en moet je daarvoor ook de nodige compensatie punten hebben om over te gaan.

Bespreekgeval en bijhouden van je eigen cijfers. Ik werd altijd gebeld of ik over ging of niet.

Mijn school heeft dezelfde regels. Ik heb een 5 en 4, maar ook compensatie punten. Ik ga er gewoon vanuit dat ik overga.

Bij ons mag je ook een 5 en een 4 staan, dus ik denk dat je gewoon over gaat. Weet je het alsnog niet zeker, dan zou je het je mentor kunnen vragen?

Nog bedankt voor alle reacties. Ik heb contact opgenomen met mijn mentor voor duidelijkheid.