blijven zitten in 3 havo?

heej,
iemand eens blijven zitten in 3 havo ?
hoe gaat dit, en moet je als je niet goed genoeg staat gewoon naar vmbo of mag je zelf kiezen om te blijven zitten?

iemand hier ervaring mee?

Ik denk dat het per school verschilt, maar ik weet het niet zeker. Dus upje voor jou :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het wel van school verschilt ja.
Maar bij mijn school mag het in ieder geval niet.

Ik blijf misschien zitten in 3 havo :frowning_face: Wij kunnen niet naar vmbo4.

mijn vriendin wel, die mocht kiezen; of 3 havo over. of naar 4 theoretisch.
maar als je echt heel slecht staat, mag je volgens mij niet 3 havo over doen. tenminste bij ons niet…
maar ik zal zeggen, je hebt nog 5 maand, zorg e rvoor dat je het weer ophaalt !!

Huh hoezo mag dat niet?

Bij ons lag het er ook aan hoe slecht je ervoor stond.
Als ze denken dat er geen reden is waarom je het volgend jaar wel zou halen (dus erg slechte cijfers) dan moest je ook naar vmbo;)

Maar het is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik op de middelbare school zat:p
en volgens mij verschilt het per school. Zou het gewoon eens op je school vragen aan je mentor.

Je mag kiezen :wink: Ik ben blijven zitten vorig jaar en doe nu 3 havo over. Maar je kan ook naar 4 vmbo idd, maar dan moet je 't wel vroeg weten, teminste bij ons dan, omdat je tentamens moet inhalen enzoo…

ik ben blijven zitten in havo 3
ik had het gevraagd of ik vmbo dan mocht doen, maar dat mocht niet zeiden ze
en achteraf ( toen ik havo 3 aan het overdoen was) bleek het toch een optie te zijn… Dus laat je goed informeren, maar als het goed is moet je gewoon kunnen kiezen!!

bij ons mag je kiezen.